A Viziv tanulmányt pont egy éve, Genfben mutatták be először a közönségnek. Aztán elvitték Tokióba is. Idén, már a 2014-es Genfi Autószalonon előtt beharangozták az utódot, így most már tudjuk, hogy milyen irányba halad a különc japán autógyártó.
A Viziv nem egy egyzerű tanulmányautó volt, ahogy a Viziv 2 sem az. Azon kívül, hogy a Subaru új, kisebb fajta szabadidőautójának alapja, és valószínűleg a Forester utódja, a márka hosszú távú terveit is bemutatja formai és műszaki szempontból is.
A Viziv 2, a Vizivhez képest közeledett ugyan a szériaérett állapothoz, de ne higgyük, hogy ilyen formában marad. Igaz, most már hétköznapibb első fényszórókkal, kevésbé lecsapott tetővonallal és négy ajtóval rendelkezik, de így is meglehetősen sok még rajta a show-elem. Az első ajtó Lamborghini-stílusban felfelé nyílnak, a hátsók pedig hátrafelé csúsznak, így nincs is B-oszlop. A húsz collos kerekek és kerékjárati domborítások is biztos szelídülnek még. Bár ha a Nissan Juke-ra gondolunk, akár még ílyen, vagy nagyon hasonló is lehet a végső változaton. A vonalvezetés véglegesnek tekinthető, sőt ez jellemzi majd a japán márka megújult formavilágát is.
Ami a legérdekesebb a Viziv 2-ben, hogy megtaláljuk benne a Subaru hagyományos megoldásait, mint a boxer motor és az összkerékhajtás, de mindezek mellett még három villanymotort is. A tervek szerint a kis szabadidőautó benzinmotorja egyhatos lenne, és emellett elöl egy, hátul két villanymotor váltaná ki, illetve segítené a munkát. Ráadásul plug-in, azaz konnektorról is tölthető formában. Érdekes az elgondoldolás, de a boxerek étvágya, és az összkerékhajtás, illetve az akkumulátorok súlytöbblete mellett nehéz dolga van a mérnököknek, hogy igazán alacsony fogyasztást érjenek el.
Talán már idén láthatjuk, hogy mi marad a Viziv 2-ből, mire a piacra kerül, de ez egyelőre csak találgatás. Mérete alapján méltó ellenfele lehet a divatos Nissan Qashqainak, de a márka árazását, és a drágább műszaki megoldásokat figyelembe véve nem valószínű, hogy jelentős szeletet harapna ki magának ebből a piacból. Talán elsőkerékmeghajtású, egyszerű szívó benzines, vagy dízel kivitelben sikeresebb lehetne.