A Toyota prémium-márkája ha néhány év lemaradással is, de igyekszik követni a konkurencia fejlesztéseit. A Lexus most a közepes méretű hobbiterepjárók piacára igyekszik befurakodni, bár nem lesz egyszerű dolga, hisz már most is nagy a választék.
Az Audi a Q5-tel és a Mercedes a GLK-val már hat éve, a BMW az X3-mal tizenegy éve van piacon, így mondhatjuk, hogy a japánok nagyon óvatosan követik a német konkurenciát. Ráadásul egy ideje már mutogatták ezt a formát tanulmányautóként, hadd szokja a közönség, így nem is nagyon lepődtünk meg rajta. A lelkünk mélyén azért reménykedtünk benne, hogy finomítanak egy keveset a kaotikus formaterven, de nem így lett. Az NX furcsa látvány minden irányból – ilyen szempontból talán az első BMW X3-asra emlékeztet leginkább, ahol az esztétikai szempontok szintén erősen háttérbe szorultak.
Hogy mi lesz akkor az új Lexus vonzereje? Talán a műszaki megoldások. Háromféle változat készül, legalábbis eleinte. Lesz hibrid, NX300h jelzéssel, ebbe 2,5 literes, 176 lóerős szívómotor és 140 lóerős villanymotor kerül, lesz egyszerű szívó benzines NX200 néven, és lesz egy turbós kivitel is, az NX200t. Ez utóbbi újdonság a Lexusnál, hisz eddig nem kínáltak turbós benzines modelleket, bár ma a legtöbb konkurens már kínál hasonló motort. Azt egyelőre nem árulták el, hogy mennyire lesz erős ez a változat, de jó eséllyel 200 lóerőnél többet adhat le. A padlólemez amúgy a Toyota RAV4-ével egyezik meg, azaz a motorok keresztben kerülnek az autó orrába, és legegyszerűbb változatok elöl hajtanak majd. Valószínű, hogy Európában is csak ezt a három változatot kínálják majd, dízelmotoros változat egyelőre nem várható.
A Lexus NX szériaváltozatát először Pekingben állítják ki, az Auto China kiállításon néhány napon belül, a forgalmazása pedig valamikor az ősz folyamán kezdődhet meg.