A Subaru mindig is szeretett különcködni, most is határozottan szembefordulnak a széllel. A nemrég bemutatott Legacy varacskosabb kombi testvére, az új Outback mintha nem is látná az uralkodó autóipari trendeket, békebeli technikával és kinézettel őrzi meg a japánok hagyományait.
Kérdéses, hogy meddig tudják még ezt a hamiskás játékot játszani a Subarunál, amit rosszindulattal lehet lemaradásnak is nevezni, de máshonnan nézve szimpatikus kitartás az elveik mellett. Se miniatürizált turbómotort, se olcsósított összekerékhajtást nem találni az új Outbackben, és a konkurensek látványos megjelenését is pókerarccal figyeli, mintha itt ragadt volna egy évtizeddel ezelőttről.
Tekintélyes, 22 centis hasmagassága megmaradt - ezzel terepképesebbnek tűnik a legtöbb SUV-nál. Emellett csökkentették a küszöbmagasságot, ami megkönnyíti a ki- és beszállást, és még néhány japános, aprólékos finomítással próbálják megtartani a vevőkörüket. A mai elvárásoknak megfelelően frissítették az elektronikus segédleteket is: adaptív tempomattól holttérfigyelőig minden kapható már az új Outbackhez.
A New York-i autószalonon bemutatott amerikai változat valószínűleg csak a hajtásláncában tér el az európai testvéreitől. Míg odaát kizárólag fokozatmentes automata váltóval és négy, illetve hathengeres bokszer benzinesekkel árulják, nálunk feltehetően dízellel és kézi váltóval lesz kelendőbb, de az Európában kapható változatokról pontos adatokat egyelőre nem tudni.