Az Audi csak nemrég mutatta be sportos kupéja, a TT harmadik generációját, de máris továbbgondolták az újdonságot. A Pekingi Autószalonon le is rántották a leplet a TT-vel szoros rokonságot mutató hobbiterepjáró koncepciójáról. A gyáriak szerint így a TT sportosságát kombinálják a szabadidőautó-kategória előnyeivel.
Az autó méretei nagyjából a Q3-mal egyeznek meg, azonban annál nyolc centiméterrel alacsonyabb. Méretes, 21 collos könnyűfém felniket is kapott, 225/40-es gumikkal. Nemcsak a külső, hanem a beltér is a TT-re emlékeztet. A kompakt SUV négy embernek kínál ülőhelyet, sportülések formájában – ezek közül a hátsók szinte síkba dönthetők, ha nagyobb rakteret szeretnénk kialakítani.
A TT-crossover hibrid hajtásláncot kapott: a kétliteres, négyhengeres TFSI benzinmotor 292 lóerős, csúcsnyomatéka 380 newtonméter, míg a két villanymotor együttesen 115 lóerő és 270 newtonméter leadására képes. Így tehát a rendszer összteljesítménye 408 lóerő és 650 Nm. Ez 5,2 másodperces 0-100 km/h-s sprintet és 255 km/h-s végsebességet tesz lehetővé.
Az újdonság tisztán elektromos módban is üzemeltethető: a 12 kilowattórás akkumulátor mintegy 50 kilométer megtételéhez elegendő – hibrid üzemben 880 kilométer körüli a hatótáv. A gyáriak hibridként 1,9 literes kombinált fogyasztást adnak meg a szabadidőautóhoz.
Azt, hogy végül eljuthat-e a sorozatgyártásig a TT-ből készülő hobbiterepjáró, és ha igen, mikor kezdődhet meg a gyártás, egyelőre nem tudni.