Kisebb Audi nem jön, nagyobb viszont igen
Lehetőség ugyan lenne rá, hogy az Audi is építsen valamit a Volkswagen Up! műszaki alapjaira, de most már hivatalosan is megerősítést nyert, hogy ilyen lépést pillanatnyilag nem terveznek. Az Audi márka vezérigazgatója, Rupert Stadler beszélt a kínálatbővítés további lehetőségeiről.
„Nincs szükségük kisebb autóra. Elégedettek vagyunk az A1-essel, el tudjuk adni évi 120 ezer példányban, és meglehetősen magas felszereltséggel veszik, azaz szép hasznot hoz nekünk.” – mondta Stadler. Valószínű, hogy egy kisebb modellel messze nem keresnének ennyit, különösen mivel az Up!-ot egy az egyben nem vehetné át a luxusmárka. Az ezres háromhengeres 70 lóereje aligha kerülhetne be egy Audiba, és a formaterven is módosítani kellene – az ilyen szintű áttervezés pedig jelentős anyagi kockázatot jelent.
Ugyanakkor Stadler nem titkolta, hogy a kínálat bővítését még korántsem fejezték be. „Az üzlet szabadidő-autós oldalát szeretnénk bővíteni. Terveink szerint 2020-ra a Q modellek adják majd az Audi eladások 45%-át” – mondta, majd azt is elmondta, hogy ha készítenek a Q7-esnél nagyobb terep-modellt, az biztosan hibrid hajtásláncot kap majd. Bár érthető módon óvatosan fogalmazott, a szavai alapján valószínű, hogy elkészítik a saját giga-terepjárójukat, amely méreteit tekintve rálicitálhat a Range Rover hosszú tengelytávú változatára és a Mercedes GL osztályra is.
Korábbi pletykák alapján valószínű, hogy a jelenlegi három szabadidő-autó, a Q3, a Q5 és a Q7 mellett készülnek lendületesebb vonalú, páros sorszámú modellek is – hasonló fazonúak, mint a BMW X4-es és X6-os. Ám most úgy tűnik, készülhet egy Q9-es is, amellyel kifejezetten észak-amerikai, kínai és közel-keleti piac legtehetősebb vásárlóit célozhatja meg az Audi.