Sportos márka lesz a Dodge
A Chrysler csoport alapos átszervezése a Dodge márkát érinti leginkább: teljesen megváltozik a szerepe a vállalatcsoporton belül. Megszűnnek azok a modellek, amelyek házon belüli konkurenciát jelentenének a Chryslereknek – csak a Charger, a Challenger, a Viper és – mintegy kivétel-képpen – a Dart marad.
A Dodge profilváltását a Fiat már évekkel ezelőtt megkezdte azzal, hogy leválasztotta a márkáról a Ram-ot, amely terepjárókat, pick-upokat és furgonokat készít. Ez a márka talán az egész Fiat-Chrysler legjobban teljesítő részlege, a Dodge viszont messze nem működött ideálisan. A vállalatvezetés épp ezért megpróbál olyan szerepet keresni a márkának, amelyben sikeresebb lehet. A sportrészleg, az SRT ezért összeolvad a Dodge-dzsal, és azokra a modellekre koncentrál, amelyek eddig is keresettek voltak. A nagy Charger szedán és Challenger kupé lesz a kínálat gerince, de a Viper is visszakapja a Dodge márkanevet. Meglepő, hogy a viszonylag kevéssé sikeres Dart egyelőre marad, sőt, a tervek szerint 2018-ban bemutatják az utódját is. A magyarázat valószínűleg az, hogy a belépő kategóriában szükségét érzik egy hangsúlyozottan sportos modellnek, amellyel megfoghatják az első autót kereső fiatalabb vásárlókat.
Ugyanakkor utód nélkül tűnik el a kínálatból a középkategóriás Avenger szedán és a Grand Caravan egyterű, és egyelőre a kínálat bővítése sem valószínű: a vállalatcsoport tömegmárkája Észak-Amerikában a Chrysler lesz, amelynek a választékát a következő években megduplázzák majd. A Dodge ilyen értelemben háttérbe szorul, ennek ellenére nagyon fontos arculatépítő szerepet szánnak neki. Hasonló lesz a Chrysleren belül, mint az Alfa Romeo a Fiaton belül.
Ez persze csak a Fiat-Chrysler átszervezési tervének egy kisebb részlete – ahogy több részletre is fény derül, azokról is igyekszünk beszámolni.