Úgy tűnik, két generációnyi különcködés után a Mini is beáll a sorba. Az ötajtós kivitel lényegében egy újabb Renault Clio, vagy VW Polo riválisnak tekinthető.
Aki egy kicsivel tágasabb Minit szeretett volna, az korábban kénytelen volt beérni a 2+2 ajtós, kombi-jellegű Clubmannel, vagy a magas, ötajtós Countrymannel, ezek azonban ugyanúgy nem nyújtották egy hagyományos ötajtós városi modell funkcionalitását, mint a szűk háromajtós Mini. Így aztán a hagyományos kombi-forma új lubman után itt az ötajtós Mini, amelynek már rendes neve sincs – ez is csupán egy Mini változat – viszont könnyen válhat a márka legsikeresebb termékévé.
A háromajtóshoz képest 7,2 centivel hosszabb, 2,567 méteres tengelytávú, 4,005 méter hosszú és 1,425 méter magas modell átlagos helykínálatú városi ötajtósnak tűnik. A gyáriak szerint a hátsó lábtér 7,2, a fejtér 1,5 centivel bővült, széltében pedig 6,1 centit sikerült nyerni. A csomagtér a maga 278 literével azonban nem kiugróan tágas – aki ezen a téren többet szeretne egy Miniben, az kénytelen lesz Clubmant vásárolni – de az ülések lehajtásával 941 literesre bővíthető.
A típus négy, a háromajtósból már ismert motorral lesz kapható, mindegyik a félliteres hengerű, turbós szabvány motorpalettáról származik. Az 1,5 literes benzines háromhengeres 136, az ugyanekkora dízel 116, a kétliteres dízel 170, a kétliteres benzines 192 lóerős lesz. Mindegyik motorhoz hatfokozatú manuális vagy automata váltó tartozik.
Az új, ötajtós Mini az ősz folyamán kerül piacra, mint a harmadik generációs paletta harmadik változata a háromajtós és a Clubman után. A kínálat később várhatóan egy magasított Countryman kivitellel is bővül, ám úgy tűnik, olyan furcsaságokat, mint a Paceman vagy az előző Clubman, már nem terveznek a Mini márka számára.