A Peugeot legújabb sportprogramjáról időről időre elszórnak néhány információ-morzsát – ezúttal nem is teljesen érdekteleneket. Kiderült például, hogy mi hajtja a francia versenygépet, és az is, hogy miért mondtak le az összkerék-hajtásról.
Képeket ugyan már láttunk a DKR-ről, de egyébkéntg elég szűkszavúak voltak a Peugeot Sport szakemberei. Most viszont újabb lényeges részletekre derült fény – így azt is elárulták, hogy a buggy középmotoros lesz, és egy V6-os turbódízel motor hajtja majd, amely nagyjából 340 lóerős lesz. Már korábban kiderült, hogy csupán kétkerék-hajtású lesz a gép – több mint valószínű a középmotoros elrendezés alapján, hogy a két hátsó kerék lesz hajtott – de csak most indokolták meg a döntést. Így ugyanis jóval nagyobb kerekeket használhattak, ennek következtében nagyobbak lehetnek a rugóutak, és alkalmazhatnak keréknyomás-szabályozó rendszert is. Ezen felül az autó tömege is jóval alacsonyabb lehet. Ezek a lehetőségek pedig többet használnak az autó terepjáró képességeinek, mint amennyit az összkerék-hajtással nyernének.
Nem a Peugeot az első, amely hasonlóan okoskodik: a Robby Gordon-féle Hummer H3 formájú Dakar versenygép is ilyen felépítésű, és meglehetősen gyorsnak bizonyult az elmúlt években. Sőt, korábban, még akkor, amikor a verseny Afrikában zajlott, Jean-Louis Schlesser nyert is két Dakar ralit saját építésű középmotoros, hátsókerék-hajtású buggyjaival. Jean-Christophe Pallier, a program műszaki vezetője azt mondja, a 2008 DKR akár egy függőleges falon is felmegy, ha kell, és 46 centis rugóútjainak köszönhetően kivételesen jól viselkedik egyenetlen útfelületen, vagy homokos talajon.
A Peugeot Sport tavaly még a Pikes Peak hegyi versenyre koncentrált, és lényegében egyetlen komoly gyári csapatként meg is alázta a teljes mezőnyt. A 2015-ös szezonban valami hasonlót terveznek a Dakar ralin is, ahol mostanában szintén eltűntek az erős gyári csapatok, és ahol a Peugeot-nak jó esélye van könnyedén learatni minden babért. Ennek érdekében egyebek közt megnyerték maguknak Carlos Sainz-t is, aki, miután a raliból visszavonult, a Volkswagennel nyert Dakart is, így a terepraliban is a legnagyobb nevek közé tartozik.