Az Opel teljhatalmat kapott Európában, július 1-től ugyanis az újonnan alapított Opel Group irányítja a General Motors bizniszét a kontinensen, beleértve Oroszországot is. A régi-új vezér egyből le is nyilatkozta, hogy a fapados autók felé nyitnának.
A GM Europe utódjának tekinthető, rüsselsheimi székhelyű Opel Group hatalma persze felelősséggel is jár, de Karl-Thomas Neumann, a cég első embere bizakodóan beszélt. A csoport az Oroszországban erős Chevrolet – amelyet Európából éppen kivezetnek – és a Cadillac irányítását is átveszi a térségben, a vezetőség gyakorlatilag megegyezik az Opelével.
Neumann egy interjúban egészen más témáról is nyilatkozott, a Dacia-jelenségként ismert fapados autókról. Csodálattal beszélt a márkáról, és nagyon érdekesnek nevezte a szegmenst. Most, hogy a kivonuló Chevrolet vákuumot hagy maga után, az Opel örömmel tömné be a keletkező lyukat. Igaz, a Chevrolet nem volt valódi fapados márka, de annak látszott – mondta Neumann. Egy kis SUV-ot – magyarul egy Duster-ellenfelet – és egy Astránál kisebb belépőmodellt – Sandero-féleséget – is el tudna képzelni, utóbbit az internet már el is nevezte Vivának. Egy ilyen gondolatmenet a cégvezető szájából gyakorlatilag felér egy bejelentéssel.
Érthető az útkeresés, hiszen míg a Dacia eladásai az idei első félévben 36 százalékkal növekedtek Európában, az Opel fél százalékkal kevesebb autót adott el. Akárhogy is próbáltak az utóbbi években felfelé kapaszkodni a prémium-szegmens felé, a zseniális formatervek ellenére nem mondhatnánk, hogy ez sikerült nekik. Más kérdés, hogy jót tesz-e a márkának, ha ugyanazzal az emblémával árulnak majd egy lebutított olcsó autót meg egy felfelé kacsingató Insigniát.