Bár hiába várták a rajongók, hogy Európába is elhozzák a Chevrolet Nivát, a típus Oroszországban továbbra is kapható, sőt, ha minden igaz, a Moszkvai Autószalonon már az utódját mutatják be.
Egyelőre csak néhány beetető fotót mutattak a Niva következő generációjáról, de ezekről már sejthető, hogy valami markánsabbat igyekeztek rajzolni a tervezők. A jelenlegi modell az 1990-es évek közepének ízlésvilágát tükrözi, így nem maradt sok benne az eredeti Lada Niva szögletes bájából, de az az érzésünk, az AvtoVAZ-GM vegyesvállalatnál igyekeztek változtatni ezen. Az új Niva az idén valószínűleg csak tanulmányautóként lesz látható, de aligha húzzák soká a modellváltást, hisz a jelenleg gyártott típus tizenkét éve kapható Oroszországban, azaz viszonylag korosnak tűnik.
Úgy néz ki, bár az AvtoVAZ irányítása már a Renault kezében van – egy komplikált részvényvásárlási műveletnek köszönhetően 50% feletti a franciák részesedése a Lada gyártójában – a GM és az AvtoVAZ vegyesvállalat további működését ez nemigen zavarja. A Lada tervezői még 1996-ban dolgozták ki az új Niva terveit, és két évvel később ez lett az orosz-amerikai együttműködés alapja. A GM ugyanis kibérelte a gyártókapacitást, és kifizette a pénz hiányában leállított fejlesztést, cserébe a Niva-utód Chevrolet néven jelent meg, és a bevétel nagy részét is a General Motors nyeli le.
Az eddig gyártott Chevrolet Niva soha nem jutott el az Európai Unióba – alighanem túl drága lett volna úgy átdolgozni, hogy minden EU-s szabálynak megfeleljen – és az sem nagyon valószínű most, miután a Chevrolet márkát kivonták a kontinensről, hogy a következő generációt elhozzák hozzánk. Oroszországban viszont még sikeresebb is lehet, mint volt, hisz olcsó, de elfogadható terepjáró képességű modellre Oroszország egyes területein mindig nagy szükség lesz.