Megadta a módját az XE bemutatásának a Jaguar. A britek új kompakt szedánja helikopteren lógatva utazott a londoni premier helyszínére, ahol sok részlet kiderült a régóta várt modellről. Minden mást októberben, a Párizsi Autószalonon árulnak majd el.
![](https://kep.cdn.index.hu/1/0/677/6770/67707/6770726_6dd7280a013cab873a15eb2ccddae3b5_wm.jpg)
Nem vitték túlzásba a titkolózást az XE fejlesztése alatt, olyannyira, hogy a vázszerkezetét és a külsejét is láttuk már a bemutató előtt. Kevés részlet maradt ismeretlen az autóval kapcsolatban, ilyen volt például a modellhez fejlesztett motorcsalád. Bár a technikai paramétereket majd csak Párizsban ismertetik részletekbe menően, a főbb infók már nyilvánosak.
Úgy tűnik, az XE kimagasló takarékossága nem csak marketinges mézesmadzag volt, legalábbis a négy liter/száz kilométer alatti fogyasztási értékhez most is tartja magát a Jaguar. Az új kétliteres benzinesről és dízelről egyelőre mindössze annyit tudni, hogy 3,7 litert esznek a gyár szerint.
![](https://kep.cdn.index.hu/1/0/677/6770/67707/6770728_5c6c4d0a338c53045aad7fa1b31f7c3a_wm.jpg)
Az XE S-ről már konkrétabb infók vannak. (A gyár által kiadott képeken is valamiért a sportváltozat szerepel) Ezt egy kompresszoros, háromliteres V6-os hajtja majd, 340 lóerővel és 450 Nm nyomatékkal. Érthető módon a takarékosságot itt beáldozták a sportosság kedvéért: a nyolcfokozatú automataváltóval az XE S 4,9 másodperc alatt van nulláról száz km/órán, végsebességét 250 km/órán korlátozza az elektronika.
Mint ismeretes, Jaguar új kompaktja az XJ-hez hasonlóan alumínium-karosszériát kapott, a szerkezet több, mint hetvenöt százaléka a drága könnyűfémből készült. A megoldásnak hála az XE rendkívül erős és könnyű, a Jaguar vezető technikai szakértője, Mark White szerint nem kérdéses, hogy ezzel az élvonalban vannak.
![](https://kep.cdn.index.hu/1/0/677/6770/67707/6770730_f1ddee8e446d4b7e5bedf04bacd7e764_wm.jpg)
A Jaguar tervei szerint jövőre kezdődik az XE európai forgalmazása, 2016-ban pedig már az amerikai piacon is jelen lesznek vele. Az egyelőre a német prémiumok által uralt kategória ezzel új szereplőt kap. Félnie igazán a BMW-nek van miért, hátsókerék-hajtásával az XE leginkább az ő ügyfeleiből csábíthat át néhányat.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)