Bár a Mulsanne a Rolls-Royce Phantom vetélytársa a Bentley kínálatában, most bemutatták egy változatát, amely nem a sofőrös limuzin szerepét hivatott betölteni. A Mulsanne Speed olyan gyors – legalábbis egyenes vonalban – mint egy sportkocsi, és a német autópályán sem akad sok ellenfele.
Az új Bentley a brit őstechnika legfejlettebb formája: a 2,6 tonnás és 5,57 méter hosszú luxusautóba a 6,75 literes V8-as turbómotor erősebb változatát szerelik, de ami talán ennél is lényegesebb, úgy igyekeztek hangolni, hogy gyorsan vezetve se keltse nehézkes autó benyomását.
Az öreg nyolchengeres teljesítményét nem emelték meg drámai módon, 512 helyett 540 lóerőre nőtt a teljesítménye, a maximális forgatónyomatéka pedig 1100 Nm lett. Ennél lényegesebb, hogy javították a gázreakciót, és a 8 sebességes automata váltót is átdolgozták, szintén a közvetlenebb viselkedés kedvéért. A Mulsanne eleve nem megy rosszul, de a Speed változat 5,2 helyett 4,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, és elérhető vele a 305 km/h. Hogy gyorsan vett kanyarban is kezelhetőbb legyen a nagy luxusmodell, a légrugós futómű számára is kifejlesztettek egy új vezérlőmodult. Ez sport üzemmódban lejjebb engedi a karosszériát és feszesebbé teszi a futóművet.
Természetesen az autó külseje és belseje is úgy módosult, hogy az autó kiállása dinamikusabb legyen. Ennek érdekében készítettek hozzá ötküllős, 21 hüvelykes felniket, belül pedig elöl-hátul határozottabb oldaltartású foteleket építettek be. A Mulsanne Speed belül persze sokkal inkább tűnik Bentleynek, mint sportos járműnek, de annyival azért dinamikusabb a hangulata, hogy egyértelmű legyen, ezt a járművet a tulajdonos vezeti, és nem valami bérsofőr.
A Mulsanne Speedet a Párizsi Autószalonon mutatja be a Bentley október 2-án, és már a tél folyamán a megrendelőkhöz kerülhetnek az első példányok. Egy ilyen autómegvásárlásához persze tényleg nagyon vastagnak kell lenni: az alapár 315 ezer euró, azaz átszámítva durván 99 millió forint.