Ez az új Audi TT első versenyváltozata, és bár csak saját maga ellen áll ki, azért sok szempontból ígéretes.
Annyi első ránézésre egyértelmű, hogy az Audi tervezői a karosszéria felső részén kívül alig hagytak valamit érintetlenül a TT márkakupa új autójának megtervezésekor – pedig erre épp az autó jellege miatt nem lett volna feltétlen szükség. Ám ez itt minden szempontból profi versenygépnek látszik, szélesített, állítható futóművel, kibelezett és becsövezett utascellával, nagy fékekkel, és sok könnyítéssel. Az autó így csupán 1125 kilogrammot nyom üresen, így hiába hagyták meg venne az utcai TTS 310 lóerős motorját, mind kanyarban, mind egyenesben sokkal gyorsabb lehet annál. Ráadásul néhány másodpercre ténylegesen megnövelhető a teljesítmény, a push-to-pass, azaz előzést segítő rendszer néhány másodpercre 30 lóerővel emeli meg a teljesítményt.
Az Audi Sportnál azt mondják, a kupás TT megtervezésekor felhasználták a privátvásárlóknak fejlesztett R8 LMS Ultra versenyautóval szerzett tapasztalatokat, sőt, néhány alkatrészt is átvettek, köztük a PS1 jelzésű biztonsági versenyülést. Az autónak egyelőre nincs ára, de ez nem is csoda. Úgy tervezik, hogy jövőre minden DTM hétvégén tartanak két TT kupás betétfutamot, 24 ilyen autóval. Ezek közül 18 jut az állandó versenyzőknek, akiket az Audi Motorsport honlapján jelentkezők közül választanak ki, több lépcsős szűrési folyamat eredményeképp. A maradék hat autót pedig minden futamon az Audi vendégei hajthatják majd.