Az Opel először szeptemberben szellőztette meg, hogy új kisautó bemutatására készül, de Párizsban még nem mutatták be a Karl nevű típust. Először most láthatjuk az új városi modellt mindenféle álcázás nélkül, bár arányaiban, karakterében ismerősnek tűnik.
Bár nem nagyon emlegetik, a gyári fotók alapján csak erősödik az érzésünk, hogy az új alap-Opel bázisául a Chevrolet Spark szolgált, amely épp most tűnik el a Chevrolet márkával együtt Európából. Egy ilyen lépés logikus is lenne, hisz a Spark nem túl régi konstrukció, az Opelnek pedig pont ekkora autó hiányzott a kínálatából, miután a Suzukitól vásárolt Agila gyártását leállították. A formaterv azonban teljesen új, az Opel márka stílusában készült – és itt nem csak az autó orráról van szó, amelyen az aktuális Opel egyen-hűtőmaszkot láthatjuk. Az egész forma lekerekítettebb, mint a Sparké, az oldalán pedig ott vannak a márkára mostanság jellemző díszítőélek. Talán több is, mint kellene – legalábbis az első ajtóról induló pipa-forma és a hátsó lámpák vonalát folytató ív mintha zavarossá tenné az autó oldalnézetét.
Az összkép nem kellemetlen, ha nem is különösebben érdekes, bár lehet, hogy ennyi a Renault Twingo és a Toyota Aygo karakteresebb formái mellett ennyi már nem lesz elég a sikerhez ebben a kategóriában. Az új Opel műszaki szepmontból sem tűnik nagy dobásnak: az orrába ezres, háromhengeres motor kerül majd, 75 lóerővel, ami akár elegendő is lehet a mindennapi autózáshoz, viszont a váltó ötfokozatú manuális szerkezet, ami nem feltétlenül jó jel.
Érdekes, hogy az Opel változatok képeinek egyikén sem látszik a Karl felirat, ami ad némi reményt: talán még fontolgatják, hogy jobb nevet találjanak a kiskocsinak. Nem is kellene messzire menni, a Vauxhall jelvényes kivitelt Vivának hívják, ami megfelelő név lehetne, ha elszánnák magukat a változtatásra.