Újabb autógyár ment tönkre
A holland autómárka, amely először 1926-ban szűnt meg, fantasztikusan drága, de minden porcikájukban minőségi benyomást keltő sportkocsijaival tért vissza 1999-ben. Az azóta eltelt tizenöt év elég mozgalmasra sikerült, de végül újra csődbe jutott a patinás márka.
A bajok akkor kezdődtek, amikor a Spyker vezetése úgy döntött, megpróbál nagyobb léptékben játszani, mint korábban. 2007-ben egy évre átvettek egy F1-es csapatot – amely korábban Jordan és Midland, azóta pedig Force India néven ismert – majd 2009-ben átvették a Saab tulajdonosi jogait a General Motorstól. Így a sportkocsigyártó üzletág háttérbe szorult egy időre, míg a Saab pénz híján össze nem dőlt 2012 közepén. Azóta próbált talpra állni a Spyker, és ki is fejlesztettek egy relatíve olcsó modellt, a B6 Venatort, amely a Porsche 911-essel versenyezhetett volna mind árban, mint dinamikában. Ám időközben olyan mértékű tartozást halmoztak fel, amelyeket a cég bevétele és tulajdona aligha fedezne.
A Spyker vezérigazgatója, Victor Müller az utolsó pillanatig optimistán nyilatkozott, pedig a cég már tavasszal csődgondnokság alá került, de itt is ugyanaz lett a történet vége, mint a Saab esetében. Hiába hordozták körbe az ígéretes üzleti tervet, senki nem volt hajlandó áthidaló kölcsönt nyújtani a fülig adósodott cégnek. Most úgy tűnik, ezzel vége a történetnek, és nem lesz több Spyker, bár Müller a tőle megszokott stílusban már a majdani újrakezdésről beszélt.