Újra menő lesz a Ssangyong?
Amióta ki tudja, hanyadszor ismét új kézbe került a Ssangyong – ezúttal az indiai Mahindra látott fantáziát a terepjáró- és luxusautó-gyártóban – a márka látható fejlődésen megy keresztül. Az első, kereskedelmi szempontból is lényeges modelljüket azonban csak most mutatták be hivatalosan. A Tivoli kis szabadidő-autó, korszerű motorokkal és egész kellemes, ha nem is nagyon feltűnő formavilággal.
A típus megvalósításához persze rengeteget kellett fejleszteni, hisz a Ssangyongnak sem megfelelő padlólemeze, sem elég kis motorjai nem voltak. Ennek megfelelően az autó minden eleme vadonatúj. Kétféle motort terveztek hozzá, amelyek közül egyelőre csak a benzineseket mutatták be. Az 1,6 literes négyhengeres szívómotor meglehetősen erős, 126 lovas, a maximális forgatónyomatéka pedig 157 Nm. Egyaránt elérhető lesz automata és manuális váltóval – mindkettő hat fokozatú – az előbbivel 8,1, az utóbbival 8,3 liter benzint fogyaszt száz kilométeren. A takarékosabb dízelváltozatokat várhatóan később mutatják be, amelybe szintén egy vadonatúj fejlesztésű 1,6 literes turbódízel kerül.
A 4,2 méteres szabadidőautó egyébként egész kellemes formatervet kapott, ha nem is túl jellegzeteset, és jól használhatónak ígérkezik, legalábbis erre utal a 423 literes csomagtartó-méret. Dél-Koreában, ahol a Ssangyong név még mindig jól cseng, nyilván komoly sikerekre számíthat a Tivoli, de nem csak a hazai piacra szánják: Európában, sőt, jó eséllyel Kínában is forgalmazzák majd, és a külső piacokon a márkanév inkább ballaszt, mint előny, hisz a korábbi Ssangyongok közt akadt néhány vállalhatatlan típus is.
Az európai premierre a Genfi Autószalonon kerítenek sort, így várhatóan valamikor februárban derülnek ki a dízel változat adatai, illetve az is, hogy a Tivoli versenyképes áron érkezik-e. Nálunk nem lesz könnyű dolga az olyan ellenfelekkel szemben, mint a Peugeot 2008, a Renault Captur vagy a Nissan Juke.