Bár az utóbbi évek eseménytelensége azt az érzést kelthette a szemlélőben, hogy a Lotusnál megállt minden fejlesztés, úgy tűnik, csak haladnak a dolgok, ha nem is nagy lépésekben. Az új, automata Exige S-től új piaci sikereket vár a Lotus vezetése.
A Lotus sportkocsi-palettája keveset változott az évek során: az Exige lényegében az 1994-es Elise sokadik evolúciójának tekinthető, igaz, nemigen lehet benne felismerni az ősmodell vonásait. Az S változatba már nem valami kis, pörgős négyhengerest szerelnek, hanem a Toyota 3,5 literes V6-osát, amelyet a Lotusnál 350 lóerőig hergelnek. Ehhez kapcsolódik az új, hatsebességes, kézzel is kapcsolható automata váltó – ez most az újdonság – amely a gyáriak szerint 0,24 másodperc alatt kapcsol két szomszédos fokozat között. Ez nem rossz érték – bár a Ferrari hasonló szerkezete már szimpla kuplunggal is tudta a 0,1 másodpercet egy évtizede is – olyannyira, hogy az automata Exige S jobban gyorsul, mint a kézi váltós. A százas tempót 3,9 másodperc alatt érheti el, a végsebessége pedig 261 km/h.
A brit gyártó vezetői arra számítanak, hogy az automata váltóval új vásárlókat szerezhetnek, akik nem szívesen bajlódnának a manuális váltóval – mert egyébként automatához szoktak – viszont vonzó számukra a Lotusok puritán stílusa és az általuk nyújtott nyers vezetési élmény.