A legkomolyabb középmotoros Porsche
Sokáig egyértelmű volt, hogy a Porschénél a farmotoros a 911-esé a főszerep, a középmotoros, így elvben hatékonyabb, jobb felépítésű Boxster és Cayman típusok csak a másodhegedűs szerepét játszhatják. Ám mintha most enyhülne ez a merev gondolkodás: a Caymanból is készült egy hangsúlyozottan sportos változat, a GT4, amely sok tekintetben emlékeztet a 911 GT3 jelzésű változatára.
Vizuálisan is egyértelmű a különbség a GT4 és a többi Cayman között: a sportos csúcsmodell három centivel alacsonyabban ül az aszfalt felett, nagyobb felniken gurul, hátul feltűnő légterelőt visel, elölről pedig a 911 GT3 stílusú kis nyílás a csomagtérfedél előtt, és a nagyobb légbeömlők teszik azonosíthatóvá ezt a változatot. A 3,8 literes motor alapjaiban ugyanaz, mint a 911 Carrera S 400 lóerős hathengeres bokszere, bár itt kevesebb az erő: 385 lóerő jutott a csúcs-Caymannak. Kevésnek ezt sem mondanánk, annak ismeretében, hogy 4,4 másodperc alatt gyorsul a GT4 100 km-ra, a végsebessége 295 km/h, és 7'40”-es időt lehet menni vele a Nürburgring Nordschleifén. Ez utóbbi eredmény részben persze a fékrendszernek köszönhető, amely egy az egyben a 90 lóval erősebb 911 GT3-asból érkezett, azaz ha gyorsulni nem is gyorsul olyan jól, fékteljesítményben még túl is szárnyalja a Cayman az erősebb és drágább Porschéket.
A szuper-Caymannak persze az árát is megkérik: Németországban 85 779 eurót kérnek egy-egy példányért, de ez az összeg még sokat növekedhet, ha valaki extrákat is rendel, amilyen a karbontárcsás fékrendszer, a szénszálas vázú sportülés, vagy a Sport Chrono csomag, amely például megkönnyíti a köridőmérést. Élőben a március eleji Genfi Autószalonon láthatjuk először a Cayman GT4-et, a forgalmazás viszont csak a nyár folyamán indul.