Utcai autóként ugyan nem terjedt el igazán a KTM nyitott kétülésese, a versenypályákon viszont lett egy-két kimagasló eredménye. Talán ezért is koncentrál most az osztrák cég egy új versenyváltozat kifejlesztésére, amely a X-Bow GTR nevet kapja. A cél egy viszonylag kedvező árú, és olcsón üzemeltethető GT4-es versenygép kialakítása.
Korábban már mutattak egy képet az autóról szemből, de ott pont a lényeg nem látszott. Oldalnézetből viszont már felmérhetők a legfontosabb eltérések az utcai X-Bow-hoz képest. Először is a GTR jóval hosszabb tengelytávú, a két autó közt vagy húsz-harminc centi lehet a hosszkülönbség. Ez pedig jótékonyan hat a gép stabilitására. Emellett kapott a GTR egy áramvonalas felső burkolatot, így már egészen úgy néz ki, mint a legtöbb prototípus-versenygép, bár az arányaiból sejthető, hogy ez itt egy számmal kisebb a Le Mans-ban száguldó P1-es és P2-es prototípusoknál.
A burkolat alatt persze sok minden közös az utcai modellel, állítólag a vázszerkezet egy része és a bevált Audi turbómotor is maradt, bár ez utóbbit rendesen felpiszkálták, így állítólag még a kötelező szívócső-szűkítéssel együtt is több mint 320 lóerős. Az autót áprilistól forgalmazzák majd, 139 ezer eurós áron, ami ugyan soknak tűnik, de valószínűleg így is ez lesz a legtakarékosabb megoldás az európai GT4 és Pirelli World Challenge versenysorozatokba való beszálláshoz. „A legfejlettebb versenytechnikát kínáljuk, ami általában csak magasabb kategóriákban érhető el, emellett az autónk olyan biztonsági szintet kínál, amilyet ebben a kategóriában senki más.” - fogalmazott a fejlesztést végző Reiter Engineering alapítója. A GT4-es kategóriában ugyanis átalakított széria-sportkocsik indulnak, és itt valóban elég ritka a karbonszálas utascella, viszont a KTM versenygépében – ahogy a többi X-Bow-ban is – ilyen van.

Egy sikeres versenyszezon egyébként komoly hasznot hajthatna a KTM-nek is – feléleszthetné a keresletet a X-Bow iránt – és talán egy hasonló, zárt kabinos utcai modell kifejesztését is lehetővé tenné.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Közélet
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Hírek
Trumpot nem érdekli, ha a vámok miatt drágábbak lesznek az autók, szerinte úgyis mindenki amerikai kocsit akar majd
A döntést szerinte az indokolja, hogy a világ az elmúlt 40 évben átverte Amerikát.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
