Utcai autóként ugyan nem terjedt el igazán a KTM nyitott kétülésese, a versenypályákon viszont lett egy-két kimagasló eredménye. Talán ezért is koncentrál most az osztrák cég egy új versenyváltozat kifejlesztésére, amely a X-Bow GTR nevet kapja. A cél egy viszonylag kedvező árú, és olcsón üzemeltethető GT4-es versenygép kialakítása.
Korábban már mutattak egy képet az autóról szemből, de ott pont a lényeg nem látszott. Oldalnézetből viszont már felmérhetők a legfontosabb eltérések az utcai X-Bow-hoz képest. Először is a GTR jóval hosszabb tengelytávú, a két autó közt vagy húsz-harminc centi lehet a hosszkülönbség. Ez pedig jótékonyan hat a gép stabilitására. Emellett kapott a GTR egy áramvonalas felső burkolatot, így már egészen úgy néz ki, mint a legtöbb prototípus-versenygép, bár az arányaiból sejthető, hogy ez itt egy számmal kisebb a Le Mans-ban száguldó P1-es és P2-es prototípusoknál.
A burkolat alatt persze sok minden közös az utcai modellel, állítólag a vázszerkezet egy része és a bevált Audi turbómotor is maradt, bár ez utóbbit rendesen felpiszkálták, így állítólag még a kötelező szívócső-szűkítéssel együtt is több mint 320 lóerős. Az autót áprilistól forgalmazzák majd, 139 ezer eurós áron, ami ugyan soknak tűnik, de valószínűleg így is ez lesz a legtakarékosabb megoldás az európai GT4 és Pirelli World Challenge versenysorozatokba való beszálláshoz. „A legfejlettebb versenytechnikát kínáljuk, ami általában csak magasabb kategóriákban érhető el, emellett az autónk olyan biztonsági szintet kínál, amilyet ebben a kategóriában senki más.” - fogalmazott a fejlesztést végző Reiter Engineering alapítója. A GT4-es kategóriában ugyanis átalakított széria-sportkocsik indulnak, és itt valóban elég ritka a karbonszálas utascella, viszont a KTM versenygépében – ahogy a többi X-Bow-ban is – ilyen van.
Egy sikeres versenyszezon egyébként komoly hasznot hajthatna a KTM-nek is – feléleszthetné a keresletet a X-Bow iránt – és talán egy hasonló, zárt kabinos utcai modell kifejesztését is lehetővé tenné.