Leleplezték a 800 lóerős Aston Martint
Az Aston martin lényegében a 90-es évek eleje óta a variálta ugyanazt a formát, amelyet még a DB7-eshez rajzolt Ian Callum. Így akármilyen szépek is voltak, egy idő után unalmasan kiszámíthatóvá vált, hogy mire számíthatunk a brit sportkocsigyártótól. A Genfben bemutatkozó Vulcan viszont – bár nem készül belőle sok – teljesen eltér a sablontól, így mindenképp érdemes alaposabban megnézni.
A jellegzetes Aston Martin arányok persze megmaradtak itt is, a hosszú orr és a viszonylag hátra helyezett kabin a Vulcanra is jellemző, ahogy az övvonal hullámai is megmaradtak. Viszont a karosszérián jóval több az él, mint eddig, az autó orra pedig egész érdekes módon tartotta meg a karakteres hűtőrács-formát, amely a kezdetektől ott van a cég összes sportkocsiján. Hatalmas, karbon-peremű harcsaszáj lett belőle, amelymel a felső sarkaiban apró fényszórókat helyeztek el.

A Vulcan a hagyományos, orrmotoros, hátsókerék-hajtású elrendezést követi, az orrába pedig több mint 800 lóerős, hétliteres V12-es szívómotort építettek, mindenféle elektromos segédhajtás vagy egyéb fogyasztáscsökkentő hókuszpókusz nélkül. Talán ezért is döntöttek úgy, hogy meg sem próbálnak típusengedélyt szerezni rá, így csak versenypályán lesz használható. Ott viszont ritka nagy élményt ígér, hisz nagyrészt telivér versenytechnikára épül. A képek alapján úgy tűnik, a karosszéria nagyrészt szénszálas műanyag, a féktárcsák is karbonból vannak, sőt, szénszálas anyagból van a kardántengely is, a futómű pedig állítható – pontosabban a kanyarstabilizátorok merevsége és a lengéscsillapítók keménysége hangolható a pálya adottságaihoz a futómű megbontása nélkül.
Egy ilyen autót tartani csak pályán való használatra persze nagy luxus, különösen úgy, hogy versenyezni sem lehet vele, hisz semmiféle szabályrendszernek nem felel meg. Ezzel nyilván az Aston Martinnál is tisztában vannak, ezért készül az autóból csupán 24 példány, azoknak a megszállott milliomosoknak, akik az Aston martin legerősebb autójáért semmi pénzt nem sajnálnak. Az autó egyébként annyira könnyű és erős, hogy a vásárlóknak tanfolyamot tartanak profi autóversenyzők segítségével, és kevésbé durva autókkal - V12 Vantage-dzsel, One-77-tel és Vantage GT4 versenyautóval, hogy hozzászokjanak a tempóhoz, és ne törjék rommá az új autót az első néhány kanyarban.
Úgy néz ki, egyre több sportkocsigyártó fedezi fel az unatkozó milliárdosok piacát, akik bárhová elmennek egy végtelenül erős és drága autóval egy kis csapatásért. A Ferrari már több ilyen, XX jelzésű modellt készített, most a McLaren is bemutatja a P1 GTR-t, és az Aston Martin Vulcan is ugyanerről szól.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ősztől nemcsak a gyomrodat, hanem a villanyautódat is töltheted a KFC-nél
Az áramot nem kosárban adják.
- Hírek
A Mercedes már dolgozik az AMG ONE utódján
Erre utal egy sejtelmes kép, valamint iparági források is.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Közélet
Külföldi nyaralásra kötöttem biztosítást, de itthon égett ki az autóm
A biztosító nem akar fizetni, érdemes perelni?
- Hírek
Most tied lehet az egyik legritkább Mazda MX-5
Csak az Egyesült Királyságig kell érte menned.
- Hírek
Baleset történt a Flórián téri felújításon, fél Budapest elesett
Az sem járt jobban, aki az M3-as autópálya környékén szeretné megközelíteni a fővárost.
- Tesztek
Joggal lehetett volna az Év AutójaTeszt: KIA EV3 Long Range Earth Plus
Tisztességes valós hatótávjával máris felfelé lóg ki a sorból, és ez nem minden.
- Hírek
Íme az uniós terv a feltápászkodásra, Magyarországnak is jó lehet
Uniós hátszelet kaphat az akkumulátorgyártás.
- Hírek
Nem lehet leszoktatni az embereket az autózásról, ezt már a környezetvédők is látják
Meglepő mondás a fő környezetvédőtől. Kérjük vissza a szedánokat!
- Közélet
A gatyáját is kifizette olvasónk, pedig ha OT rendszám, akkor kedvezményes biztosítás!
Az OT plakett kiváltásával automatikusan jár a kedvezményes KGFB is. Csak az időzítés nem mindegy.
- Hírek
Javítják a burkolatot, sávzárásra kell számítani az M0-son
A halásztelki csomópont térségében, az M1-es autópálya irányába.
- Hírek
Ennél menőbben nem lehet megünnepelni a Porsche 912 hatvanadik születésnapját
A magyar KAMManufaktur kitett magáért.
- Hírek
Külön sávot kapnak a telekocsik és buszok a párizsi körgyűrűn
Csak a hétköznapi csúcsidőkben.
- Hírek
Új elektromos modelljéről tett közzé fotókat a Mercedes
Az elektromos SUV még álcázva futja a tesztköröket, de a lényeg már látszik.
- Tesztek
Az egyik Yaris széttép, a másik meg ritkább, mint egy Bugatti
Bő 20 évvel ezelőtt is volt turbós Toyota Yaris, de az nem volt annyira brutális, mint napjainkban.
- Hírek
Trump vámjai miatt akár 4,5 millió forintos áremelkedés jöhet az amerikai autópiacon
A vámok emelése kéz a kézben jár az árak emelkedésével, amely az autóiparban járhat a legsúlyosabb következményekkel.
- Hírek
Minden negyedik ellopott autó Toyota Land Cruiser volt Japánban
A tízes toplistán csak Toyoták és Lexusok vannak.
- Hírek
Magyarországra érkezik a Chery második modellje, pedig még az elsőt sem láttuk
A Tiggo 7 és a Tiggo 8 az idei év második feltől lesz kapható.
- Tesztek
Jönnek a fiatalok, de a V12 örökBemutató: Rolls-Royce Ghost és Cullinan Series II
- Hírek
Extra pénzért árulna utólag aktiválható hatótávot a Rivian
Ez úgy lehetséges, hogy a Large+ akkumulátor teljesen megegyezik a Max változattal, ám előbbi kapacitását szoftveresen korlátozták.
- Hírek
Másfél milliárd eurós hátbaszúrást kapott a Maserati
Et tu, mi fili, Stellantis?
