Az aktuális, harmadik generációs Laguna nem szerepelt valami jól 2007-es bemutatása óta, ezt a Renault is elismerte már, és ennek több oka is volt. Egyrészt a szokatlan, de meglepően gyorsan avuló formaterv, másrészt a korszerűtlen műszaki alapok. Ám az utódmodellel igyekeznek az összes hibát kijavítani, és a típus már elég közel jár a bemutatás pillanatához.
A Lagunával kapcsolatos leggyakoribb kritika – a megosztó formaterven túl – a helykínálat hiánya volt, ami viszont az elavult padlólemez alkalmazásának tudható be. A Renault ezen az új, moduláris CMF alkalmazásával igyekszik változtatni: ez az a struktúra, amelyre a Nissan Qashqai, X-Trail és Pulsar modellek mellett a Renault új Espace és Kadjar modelljei is épülnek. A rugalmas alapstruktúra előnye, hogy gond nélkül építhetnek a Lagunánál látványosan szélesebb és hosszabb modellt, amely helykínálatban is egyenrangú ellenfele lehet a VW Passatnak, a Ford Mondeónak és a középkategória többi sikeres modelljének.
A méretbeli változás is egyértelműen látszik a kémfotókon: az autót meglepően hosszú tengelytáv jellemzi. Emellett az is egyértelmű a sok álcázás ellenére, hogy az arányai jóval konzervatívabbak, mint az elődjéé. A részletek persze nem látszanak jól, de a rövid első túlnyúlás, a hátsó kerekek mögött landoló tetőív és a csomagtérfedél rövid vízszintes szakasza egyértelműen kivehető. A képek láttán az az érzésünk, a Renault ezúttal meg sem próbál különcködni, olyasféle stíluselemekre számíthatunk, amilyenekkel a Renault Kadjar és Espace típusokon találkozhatunk.
A nagyobb típussal nem csak a Laguna utódja érkezik meg, de egyben a nagy és unalmas Latitude-é is, amelyet szükségmegoldásként a Samsungtól vett át a Renault. Így egyszerűsödhet a kínálat, és a francia márka újabb esélyt kaphat a középkategóriában, ahonnan a két korábbi Laguna révén lassan egyre inkább kiszorult.