Volkswagen, túl a tízmillión

2015.03.12. 17:21

A német óriás már 2013-ban felzárkózott a piacvezető gyártók közé, a Toyota és a GM mellé, de ha csak egy hajszálnyival is, kevesebb autót adtak el a szép kerek tízmilliós számnál. Tavaly viszont átlépték ezt a határt is: a teljes vállalatcsoport 10,217 millió autón adott túl. Ám aminek a VW-nél még jobban örülhetnek, a nyereségarány is növekedett, nem is kevéssel.

Még mindig a Golf az abszolút sláger, tavaly több mint egymillió fogyott a hetedik generációból
Még mindig a Golf az abszolút sláger, tavaly több mint egymillió fogyott a hetedik generációból

Úgy tűnik, az elmúlt évek költséges fejlesztései kezdik meghozni az eredményüket. És ez nem csak a tízmillió feletti eladásokon látszik, de azon is, hogy 5,9-ről 7,3%-ra tudták növelni a nyereség és a forgalom arányát, így a VW 14,8 milliárd eurós pozitív mérleggel zárta az évet. Ezen persze még aligha érezhetők a hatékonyság-növelő intézkedések, amelyekről mostanában hallani, viszont elképzelhető, hogy a szabvány padlólemezek – az MQB és az MLB – egyre szélesebb körű használatának költségcsökkentő hatása már fontos része a nyereség-növekedésnek.

A leggyorsabb növekedést a márkák közül a Porschénél tapasztalhatták: az új Macannak köszönhetően 155 ezerről 187 ezerre nőtt a márka vásárlóinak száma. Abszolút értékben azonban sokkal többet számít, hogy a Volkswagen márka 1,6%-kal, 6,119 millióra növelte az eladásait éves szinten. A márka húzómodellje a Golf, ebből a 2013-as 824 ezer helyett 1,011 millió fogyott tavaly, de 926 ezer Jettát, 753 ezer Polót és 747 ezer Passatot is eladtak az év során.

Hogy ezek milyen elképesztő számok, azt jól mutatja, hogy a Škoda márka szűk 1,05 millió autó eladásával döntött új rekordot, a Seat márka pedig 10%-os növekedést mutatva 394 ezer kocsit értékesített 2014 során. Az Audi is tovább erősödött, 1,744 millió eladott autójuk 10,1% javulást jelent az egy évvel korábbi eladásokhoz képest.

A globális eladási versenyben a Toyota egyelőre előrébb van, de nem sokkal – a japánok eredménye 10,23 millió autó – a GM 9,924 millió autóját viszont simán túlszárnyalta a Volkswagen, azaz a második hely egyre biztosabbnak látszik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.