A Lotus aktuális vezére, Jean-Marc Gales ugyan nem épít akkora légvárakat, mint elődje, de úgy tűnik, amit lehet, megpróbál a márka életben tartása érdekében. Most például elárulta, egy új pályagép fejlesztésébe fogtak.
Ahogy az Evora 400-nak, a majdani 3-Elevennek is van egy kis újrahasznosítás-íze, hisz a korábbi 2-Eleven és a Lotus által mostanság használt V6-os, kompresszoros Toyota motor kombinációjáról van szó. A 2-Elevenbe még négyhengeres kompresszoros motor került, így ott 255 lóerő jutott 670 kilogrammra, míg a fejlesztés alatt álló evolúciós modell az igazgató szerint 420 lóerős lesz, és 890 kilogramm. Ez jobb teljesítmény-tömeg arányt jelent – 472 lóerő jut egy tonnára – de az abszolút tömeg növekedése valószínűleg hátrányosan érinti majd az autó viselkedését kanyarban. A becslések szerint az új Lotus 7'9”-en belüli időt futhat majd a Nürburgring Nordschleifén, a végsebessége pedig 290 km/h körül lesz.
A 3-Elevent Gales a Frankfurti Autószalonra ígéri, és bár alapvetően pályaautóról van szó, állítólag közúti járműnek szánják, azaz lesz típusengedélye és kaphat rendszámot. Ugyanakkor aki szeretne egyet, annak nem árt résen lennie, hisz összesen 311 példány készül a villámgyors Lotusból.