Közel húsz évvel azután, hogy kijött a Priusszal, és huszoneggyel azután, hogy piacra dobta a RAV4-est, a Toyota kompakt crossoveréhez is elért a hibrid hajtás. New Yorkban mutatkozott be a villanymotorral támogatott RAV4, s vele együtt a típus enyhe faceliftje.
Új arcot kap a RAV4, ezt a New York-i szalonon debütált hibrid változattól tudjuk, amivel a Toyota két premiert ütött egy bemutatóra. A nagyobb érdekesség persze a hibridhajtás, amivel először próbálkoznak C-SUV-jukon, pedig elektromos változatra korábban két próba is volt. Egy a kilencvenes évek végén, majd egy másik a Teslával közösen 2012 és 2014 között. A RAV4 EV-t egy 154 lóerős villanymotor hajtotta, nem lett nagy siker. Csak Amerikában forgalmazták, de alig kétezer értékesítés után feladták. Nem mondanánk, hogy azóta nagyot fordult a világ, inkább a japánok kaptak észhez most, amikor egy számukra sokkal otthonosabb terepen bővítenék a RAV4 kínálatát.
A RAV4 hibridváltozatáról így a bemutató után nem sokkal annyit tudni, hogy a 2,5 literes négyhengerest segíti meg egy elektromotor, valamint egy másik a hátsó tengelyen, amivel összehozható az elektromos összkerékhajtást. Etéren valószínű nem véletlen, hogy erős a rokonság a Lexus NX-szel.
Az orrot teljesen újragondolták, így elöl minden (a hűtőrácsok, a fényszórók és a ködlámpák) át lett rajzolva. Ezenfelül a ráncfelvarrás tartalmaz jónéhány biztonsági és vezetéssegítő kütyüt, amivel a bő két éve piacon lévő negyedik generációs RAV4 felzárkózik a márkatársakhoz. Megkapja például az új Auris Toyota Safety Sense rendszerét, benne egy lézeres ütközést megelőző extrával, sávtartó-figyelmeztetéssel, adaptív tempomattal.
A megújult RAV4 még az év végén, várhatóan decemberben érkezik Európába, míg a hibridváltozat valamikor a jövő év elején.