Adott egy feszesre gyúrt vadállat a Brabushoz illően őrült sok, 838 lóerővel. Aztán adott egy másik, egy kevésbé izmos, ellenben urasabb és elegánsabb testvér, amivel a visszafogott tuning új értelmet nyer. Nézze meg jól a Brabus második 850-esét. Gondolná, hogy 160 híján 1000 lóerős ez is?
A Brabus megpróbál még egy bőrt lehúzni az S63 AMG-ből készült 850-ről, amely a márciusi Genfi Autószalon egyik legerősebb kiállítási tárgya volt. A vásárlómágnes lényegi csaliját, a sportosan dögös külsőt azonban most elhagyták, minden más maradt, így a 838 lóerős hajtás is.
Szóval a történet ott kezdődött, hogy a Brabus addig faragta a Mercedes V8-asát, mígnem biztonsággal kihozták belőle ezt a kegyetlen teljesítményt. 838 lóerő 5400-as fordulatszámon, a maximális nyomatéka pedig 1450 Nm lenne, de elektronikusan 1150 Nm-re korlátozzák, hogy a váltó ne adja meg magát a terheléstől. Ez még német prémium tuner viszonylatban is óriási teljesítmény, többek közt azzal érték el, hogy az alap 5,5 literes lökettérfogatot ötszáz köbcentivel bővítették. Így lett hatliteres a biturbós, ami kapott még nagyobb feltöltőket, új kipufogórendszer rozsdamentes acél aktív pillangószelepekkel, és valószínű egy teljesen újraírt vezérlést.
Ennek a mesteri hajtásnak köszönhető, hogy ez a súlyos bálna a hétfokozatú automataváltó és az összkerékhajtás ellenére 3,5 másodperc alatt éri el nulláról a 100 kilométer/órát, és csupán 9,4 másodperc kell neki a kétszázig.
A szolidabb 850-es ügyfélkörében a végtelen sok lóerő mellé nem elvárás a brutális külső. Ez idáig még érthető volna, de ha jobban megnézik, ez nem hogy szofisztikált, a méretes Brabus-logókon túl nem sok különbözteti meg egy mezei S63 AMG-től. Az árlistákat elnézve, azért nem biztos, hogy csak az vesz majd ilyet, akinek bárány bőrbe bújt farkas kell. Azt a sok dagadó izmot aranyárban mérik a Brabusnál. Amíg ez a 850-es 248 ezer eurótól (71 millió forint) indul, a Genfből ismert vadállat 342 ezerérről (100 millió).