Ez már a negyedik kínai MG, amellyel az egykori brit márkát igyekszik feléleszteni a kínai Shanghai Automotive. A korábbiak, a 3-as, az 5-ös és a 6-os eddig nem zavartak sok vizet, így most a divathoz igazodó, GS jelzésű szabadidő-autóval próbál némi növekedést elérni az MG márka.

Az autóval találkozhattunk már, igaz, korábban CS tanulmánynak hívták, és valamivel ügyesebb arányúnak tűnt a jobb formájú első lámpáknak és a nagyobb kerekeknek köszönhetően. A szériagyártmányon az látszik, hogy túl sok helyen kötöttek kompromisszumot, így a GS sokat vesztett korábbi vonzerejéből. Az orr-rész formaterve egy kicsit zavaros a túlkomplikált alsó légbeömlőkkel, a kerekek kisebbek lettek, az orr-rész pedig túl hosszúnak tűnik. Ez utóbbi nyilván annak köszönhető, hogy az MG 5 kész padlólemezét használták az új modellhez is. Ennek ellenére az összkép nem rosszabb, mint a korábban bemutatott MG modellek esetében, és a GS legalább egy olyan piaci szegmensbe érkezik, amely most dinamikus növekedésben van Európában is.
A városi terepjáróhoz kétféle turbós benzines motort kínálnak: az 1,5 literes 168 lóerős és 250 Nm a maximális nyomatéka, a kétliteres pedig 220 lovas és 350 Nm-t ad le. Váltóból háromféle kerülhet a GS-be, hat- vagy hétfokozatú dupla kuplungos, illetve hatsebességes manuális. A vásárló választhat, hogy első- vagy összkerék-hajtással rendeli-e a típust.
Kínában még az idén megkezdik a forgalmazást, de Nagy-Britanniában, ahol egy ideje újra kaphatók helyben összeszerelt MG modellek, csak 2016 második felében vezetik be a piacra a GS-t. A gyáriak szerint az angol változat számos ponton eltér majd a kínaitól, egyebek közt más motorokat és váltókat szerelnek majd be. Úgy hallani, ezt a modellt szemelték ki az európai visszatérés megindítására is, annak ellenére, hogy Nagy-Britanniában nem túl sikeres az MG: tavaly mindössze 536 MG 6-os és 1790 MG 3-as talált gazdára, ami nagy üzletnek semmiképp nem nevezhető. Ha egész Európában kaphatók lennének az MG-k, akkor legalább arra meglenne az esély, hogy a brit összeszerelő üzem fenntartása kifizetődővé váljon.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
