A felfrissített külsőt már korábban leleplezték a japánok. Az Aurisnál megismert orr-formával szinte új modell benyomását kelti a Toyota középkategóriás autója, az Avensis, de oldalról látszik, hogy a fő vonalak nem változtak. Komolyabb viszont a változás a beltérben, az extrákban és a motorpalettában. Mostantól akár BMW motorral is rendelhetjük az Avensist.
A belteret a felfrissített külsőhöz igazították és az ergonómia mellett javítottak az NVH, azaz a zaj, rezgés, nyersesség mutatókon is. Mivel az Avensis már jó pár éve a piacon van, rendesen lemaradt a konkurensek extra-listájától, de a Toyota most pótolta a hiányosságot. Kapott ledes fényszórókat automata távolsági fénnyel, táblafelismerést, sávelhagyás figyelmeztetést és új biztonsági csomagot vészfék asszisztenssel. Mindehhez pedig új TFT kijelző társul a műszerfalon.
A legnagyobb újdonság a motorpalettában van, ugyanis a két új dízelmotor a BMW-től érkezett. Az egyhatos, 110 lóerős, 270 newtonméter csúcsnyomatékú motor a korábbi kétliterest váltja, a kétliteres, 141 lóerős, 320 nowtonméteres pedig a kettőkettest. A károsanyag értékek sokkal kedvezőbbek az elődöknél, a kisebbik motor 108, a nagyobbik 119 gramm/km szén-dioxidot bocsát ki. A többi motor maradt a régi, de azoknál is belenyúltak a szoftverekbe, a kedvezőbb széni-dioxid kibocsátási értékek miatt.