A Ferrarinál a hatvanas-hetvenes években már megjelent a Dino típusjelzés, akkoriban azonban ez inkább egy önálló márkát jelzett, nem kapta meg sem az ágaskodó lovacskát ábrázoló jelvényt, sem pedig a Ferrari-feliratot. Azóta persze többször is felmerült, hogy feltámasztják a Dinót, most pedig ez valósággá is válhat.
A Ferrari elnöki székét Luca di Montezemolótól átvevő – és egyébként a Fiat-Chryslert is irányító – Sergio Marchionne a brit Autocarnak nyilatkozott ugyanis arról, hogy az új Dino kapcsán már nem az a kérdés, hogy lesz-e, hanem az, hogy mikor. Azt persze rögtön hozzá is tette, hogy egy ilyen kisebb motoros modellnél sem a termelés megsokszorozása lenne a céljuk.
Az új Dino minden bizonnyal a nagy elődökhöz hasonlóan középmotoros V6-os lesz, azonban vélhetően nem szívómotoros, hanem ikerturbós. Teljesítménye ötszáz lóerő körül várható. Ez Marchionne szerint nem jelenti azt, hogy szükségszerűen olcsó is lesz a gép: a Ferrari megmarad luxussportkocsi-gyártónak, így ezért a modellért is elkérhetnek majd 60-70 millió forintnyi összeget.
Ezzel várhatóan – többek közt - a Porsche 911 GT3 RS-nek és az AMG GT erősebb változatainak állítanak riválist. A konkurensek legyőzéséhez nyilván kellenek majd a meggyőző számok is. Úgy tudni, a 0-100 km/h-s sprintet 3,5 másodperc alatt teljesítheti majd a Dino, míg végsebessége várhatóan 320 km/h körül alakul.