Itt az új VW Phaeton
Európában és Amerikában nem tudta megvetni a lábát a Volkswagen márka csúcsmodellje, viszont Kínában elég sikeres lett ahhoz is, hogy egy újabb frissítést is érdemes legyen végrehajtani rajta. Ez pedig nagy dolog.
Nagy dolgokról persze szó sincs, igazítottak az első lámpák formáján és belső felépítésén – a legfeltűnőbb ebből talán a lámpatestek sötét háttere – valamint alakítottak a hűtőrács kiképzésén. Ezen felül lecserélték a tükröket, az újak behajthatók, integrált LED-indexekkel, és elérhető lesz a típus nyitható üvegtetővel, amelyhez automata szélterelő jár. Ez utóbbi állítólag mindig úgy áll be, hogy a lehetséges legkisebb szélzajt generálja a nyitott tető.
Belül egyedül az információs és szórakoztató rendszer új, 8 hüvelykes kijelzője és a hifi új, digitális erősítője jelent némi változást. Kínában, ahol az új modellváltozat kapható lesz, összesen háromféle motort kínálanak hozzá: 3 literes 250 lóerős és 3,6 literes 280 lóerős V6-ost, illetve 335 lóerős, 4,2 literes V8-ast. Az összes változathoz az alapfelszereltség részeként jár az összkerék-hajtás.
A kínai sikerek ellenére valószínű, hogy már nincs sok hátra a Phaeton életpályájából, hisz a VW első és egyetlen luxusváltozata már 13 éves. Úgy tudjuk, az utódmodell az idén várható új Audi A8 alapjaira épül majd, és két éven belül érkezik. Egyelőre az sem biztos, hogy Európában elérhető lesz, Kínában viszont biztosan, hisz a legnagyobb távol-keleti piacon a Volkswagen márka presztízse sokkal magasabb, mint báűrhol másutt a világon.