Csak lesz újra Wankel Mazda?
A Mazdánál ugyan mondtak olyat, hogy az RX-8-nak lesz utódja, de az is egyértelmű volt, hogy ez a távolabbi jövő egyik bizonytalan terve. Most azonban, hogy a Skyactive technológiák első generációjának fejlesztése sikeresen zárult, úgy tűnik, akadhat erőforrás a Wankel-kaland folytatására is.
A pletykák egyik alapja, hogy a Cosmo Sport, az első Wankel-motoros Mazda 2017-ben lesz kerek ötven éves, és sokan gondolják úgy, hogy a Mazda ezt a lehetőséget nem hagyná ki, legalább egy tanulmányautót biztosan készítenek az alkalomra. Ám van, aki ennél is többet állít: a Motoring szerint az aktuális Mazda 6 padlólemezét alakítják át hátsókerék-hajtásúra – a platformot eleve könnyen módosíthatóra tervezték, így ez nem feltétlenül ütközik komoly akadályba – és erre az alapra készülne az RX-9 néven emlegetett modell. Ha igaz, az RX-8-nál nagyobb, négyajtós, négyüléses kupéról volna szó, amely egyben a márka csúcsmodelljének szerepét is ellátná.
A Wankel-motorral önmagában persze szinte lehetetlen volna teljesíteni az aktuális környezetvédelmi előírásokat, így valószínű, hogy a Mazda valamiféle hibrid hajtásláncba integrálná, amivel elfogadható szintre hozhatják az átlagos fogyasztást és károsanyag-kibocsátást. Jelentős eladásokat persze így sem várhatnak egy ilyen típustól, értéket inkább a márka presztízsének erősítése terén képviselhet. Ám azt még a legmerészebbek sem merik feltételezni, hogy a tervből 2020 előtt sorozatgyártású modell válhat, hisz nem csak egy autót kell kerékre állítani, de a komplikált hajtásláncot is tökéletesre kell fejleszteni.