A Mercedes-Renault szövetség egész érdekes lehetőségeket rejt magában. Eddig csak alkatrészeket vett át egymástól a két gyártó, ám a Renault a Talisman gyártásában a Mercedes szakértelmét is igénybe vette, hogy a francia nagykocsi németes minőségben készülhessen.
Bár a tervezést teljes egészében a Renault végezte, és nincsenek benne a Daimler AG-től származó alkatrészek sem, a Douai üzembe állítólag a Mercedes gyártási szakembereit is elhívták, hogy vizsgálják felül a francia üzem minőségbiztosítási rendszerét. Azt persze nem tudni, hogy mire jutottak a német szakemberek – az ilyesfajta részleteket nem szokás szellőztetni – de a cél nyilván az volt, hogy javítsanak az elérhető minőségen, és kiszűrjék azokat a pontokat, ahol hiba maradhat egy-egy autóban.
A Renault, azon felül, hogy kissé személytelen karosszériát tervezett, többször is hangsúlyozta, hogy ezúttal a minőségre koncentrált – már ebből is egyértelmű, hogy a sikeres német konkurenciának próbálnak befűteni, amilyen a VW Passat vagy a Ford Mondeo. Ez azonban még a Mercedes szakemberek segítségével sem lesz egyszerű, hisz az elődmodell, a Laguna harmadik generációja sokat gyengített a Renault pozícióin a nagykocsik piacán, és ezt még az új névvel és az új karakterrel sem lesz egyszerű feledtetni.