Az 1990-es évek második felének verhetetlen finn pilótája ugyan Mitsubishivel érte el legnagyobb sikereit – a Lancerrel négy egymást követő évben vert meg mindenki mást – de a Toyotával térhet vissza a raliversenyzés csúcsára két év múlva.
A Toyota motorsport-részlegét korábban is egy legendás raliversenyző, Owe Andersson vezette, de ő 2008-ban baleset áldozata lett. Így kellett egy új, karizmatikus figura a 2017-es rali-offenzíva élére, aki ismeri a rali-világbajnokság szereplőit, és alkalmas a csapat vezetésére. Makinen 2013 óta dolgozik a Toyotánál, egyebek közt segített a GT86 összkerék-hajtású változatának kifejlesztésében is, így nem olyan nagy meglepetés, hogy rá esett a választás.
Az egykori ralipilótát egyébként maga Akyo Toyoda, az óriásvállalat híresen versenyautó-megszállott elnöke szervezte be, és saját bevallása szerint a finn volt az, akinek a hatására a Toyota ismét a rali felé fordult. „Először 2013-ban találkoztam Tommival, akkor vezetéstechnikai oktatóként segített csiszolni a technikámon. Végül azonban sokkal többet tanultam tőle: megmutatta, milyen fontos összefüggés van az autók fejlesztése és a rali között.” - mondta Toyoda.
A tervek szerint a Toyota 2017-ben két, Yaris alapú versenyautót indít a bajnokságban, két saját nevelésű fiatal pilótával, akiket saját tehetségkutató programjukban szeretnének kiválasztani. Úgy tűnik, a 27 éves francia tehetségnek, Eric Cíamillinek már biztos a helye, azt azonban még nem tudni, ki vezetheti a másik autót. A Toyotának persze nem lesz könnyű dolga, hisz a sorozatban jelenleg egyeduralkodó Volkswagent és a Hyundait kell elverniük, hogy a csúcsra jussanak.