A japánok eddig sikeresen tartották magukat az elvhez, hogy az MX-5 a lehetőségekhez képest a legegyszerűbb maradjon, de a Mazda PR-igazgatója szerint a negyedik generációból már készülhet turbós kivitel.
Kudo Hidetoshi azt mondta, a turbómotort eddig azért igyekeztek kerülni, mert feleslegesen komplikált, általában nehezebb is, mint a szívómotorok, és kevésbé közvetlen. Az új, ND jelzésű modellt azonban tíz évig tervezik a piacon tartani, és ahhoz, hogy ilyen hosszúra nyújthassák a modellciklust, Hidetoshi szerint szükség lehet egy turbós motorra, illetve egy erősebb MPS változatra. Az MPS viszont biztosan nem kap turbós motort, a PR-igazgató szerint azért, mert egy nagyobb teljesítményű szívómotor közvetlen gázreakciója nagyon fontos összetevője a vezetési élménynek. Így alighanem a jelenleg is használt négyhengeres motorcsalád legnagyobb, 2,3 literes változatát építenék a csúcs-roadsterbe.
Úgy hallani, a turbósítás akkor is megtörténik, ha a Mazda mégsem szánja el rá magát, hisz a japánok gyártják majd az MX-5 alapjaira épülő új Fiat sportkocsit, a 124-est is. Ebbe pedig, ha igazak a pletykák, a Fiat Powertrains jól ismert 1,4 literes turbós benzinmotorjai kerülnek, sőt, egyes feltételezések szerint 1,8 literes változat is készülhet, bőven 200 lóerő feletti teljesítménnyel.
Egy turbós MX-5 persze nem csak komplikáltabb és nehezebb lenne, de sokkal drágább is, azaz több mint valószínű, hogy a Mazda az olcsó változatokban mindenképp megpróbálja megtartani a jelenlegi, egyszerű hajtásrendszert.