Kereken tíz lóerőt izmosodott a legerősebb Leon, a kétliteres turbómotor a Cupra csúcskivitelben már 290 lóerős. Ez azonban nem okozott mérhető változást az adatokban, ami legalábbis meglepő.
Az új Cupra 290 ugyanis pont ugyanúgy 5,7 másodperc alatt éri el a százas tempót, mint az elődje, a 280-as – legalábbis DSG váltóval – a kéziváltós kivitel pedig még egy tizeddel lassabban. A végsebesség-adat sem változott, hisz azt elektronika tartja 250 km/h-n, az egyetlen különbségnek az adatokban a szélesebb tartományban – 1700-as és 5800-as percenkénti fordulatszám között – jelentkező 350 Nm-es nyomatéki csúcsérték látszik. Valószínű, hogy ezt sem emelhetik tovább – alighanem maximum ennyit bírnak a váltók – mivel minden eddigi Leon Cuprában pontosan erre az értékre van beállítva, csúcsteljesítménytől függetlenül.
Sportos dinamikája ellenére a Leon Cupra 290 fogyasztása papíron elég barátságos: a háromajtós kivitel DSG váltóval 6,6 literes fogyasztást produkál 100 km-re, a kéziváltós pedig 6,7-et, legalábbis a szabvány vegyes ciklusban. Ennek persze aligha lehet köze a valósághoz, főleg ha bármit is kihasználunk a motor teljesítményéből. Az új csúcsmodellhez egyébként alapáron jár a progresszív kormánymű, a DCC aktív csillapítás és az első differenciálzár, a külön rendelhető Performance Pack pedig Brembo féknyergeket, nagyobb tapadású gumiabroncsokat és más mintázatú felniket tartalmaz.
Ahogy a többi Cupra, a 290-es is elérhető lesz három- és ötajtós, illetve kombi karosszériával.