Az aktuális Meriva sok tekintetben érdekes konstrukció – szembe nyíló ajtókat például nem kínál más gyártó a kategóriában – ennek ellenére úgy tűnik, nem elég sikeres ahhoz, hogy megtartsák az eredeti koncepciót. Az útód a kémfotók tanúsága szerint nem örökli az egyterű-formát, inkább afféle átmenet lesz a városi terepjárók és az egyterűek között.
A Meriva harmadik generációjáról egyelőre keveset tudunk, bár a korábbi nyilatkozatok alapján valószínű, hogy a GM és a Peugeot rövid életű együttműködése nyomán a francia gyártó moduláris padlólemezére épül, és Spanyolországban gyártják majd. Egyelőre egy korai, erősen álcázott prototípust láthatunk a kémfotókon, de az így is feltűnő, hogy az autó hátulja szögletesebb lett, az orra pedig sokkal hosszabb, különálló blokkot alkot az autó elején. Ugyanakkor megmaradt a magasan vezetett tető, amely tágas, jól használható belső teret ígér, akárcsak az elődök esetében.
A stílusváltás célja nyilván az, hogy a típus jobban illeszkedjen az aktuális divathoz, mint az elődje, hisz az egyterűek iránt most jóval kisebb a kereslet, mint a kis szabadidő-autók iránt. Ám legfeljebb az autó karaktere emlékeztet majd a terepjárókéra – legalábbis a kis kerekek és az alacsony hasmagasság alapján nem valószínű, hogy a Meriva-utód jól boldogulna az épített utaktól távol. Úgy tudjuk, a típus legkorábban a jövő év vége felé mutatkozhat be.