A Nissan hamarosan kínálni kezdi a Leafhez az új, 30 kWh-s akkumulátort, amely feláras extra lesz – akinek elég a rövidebb hatótáv, az továbbra is kérheti az autót a jelenleg is használt 24 kWh-s akkuval.
Az új akkumulátorcsomag fizikai méretét tekintve ugyanakkora, mint a régi, de más vegyi összetételű, és 21 kilogrammal nehezebb. Az elméleti hatótávolság így 200-ról 250 kilométerre nő, legalábbis az NEDC ciklus szerint, bár erre az adatra támaszkodva könnyű kifogyni az elektromos energiából. A valósághoz közelebb álló EPA ciklus szerint a Leaf valós hatótávja eddig 121 kilométer volt, így ha feltételezzük, hogy az akkumulátorban tárolt töltéssel egyenes arányban javul a hatótáv, akkor az új akkucsomag energiája úgy 150 km-re lehet elég.
Az új akkumulátor felára átszámítva úgy 700 ezer forint lesz, ami az autó árához képest nem sok – valószínűleg sok villanyautó-vásárló él majd a lehetőséggel, hisz a nagyobb akkumulátorral biztosabban el lehet érni a célt. A Renault-Nissan vezére, Carlos Ghosn korábban azt ígérte, hogy a Leaf következő generációja, amelyet várhatóan 2016 és 2017 fordulóján mutatnak be, már 400 km-t tehet majd meg egy töltéssel, de úgy tűnik, e cél eléréséhez még sokat kell fejleszteni a Li-ion akkumulátorok energiatárolási képességein.