Igen, ebben látom az ötletet, sőt, tetten értem, amikor odébb parkoltak vele. Ez már majdnem igazi autó, méghozzá nem is akármilyen. Persze, konnektoros hibridnek hirdetik, ezért csak a villanymotor halk zümmögése hátán osont tova néhány centimétert, így aztán az is lehet, hogy egy Volga-ablaktörlőmotort akasztottak a jobb hátsó kerék fölé, amely egy Tesla-lemezjátszó dörzshajtásán keresztül mozgatja a nagy testet, de legalább a kormány működött.
A Mercedes annyira úgy gondolja, hogy a most Frankfurtra szánt tanulmányautója magáért beszél, hogy arra sem vette magának a fáradságot, hogy valami nevet, vagy legalább egy kódszámot kitaláljon neki, Dieter Zetsche, a betyárbajszos cégvezető csak "Concept IAA"-ként emlegette a beszédében - igaz, az IAA most itt nem (okvetlenül) a frankfurti show-t jelzi, hanem a Mercedes belső nevet: Intelligent Aerodynamic Automobile.
Pedig amellett, hogy döbbenetesen néz ki - a hátsó osztott szélvédő tiszta korai Corvette Sting Ray - van egy-két trükkje is. Például a jobb légellenállás érdekében nincs tükre, csak kamerái, s hibrid hajtáslánca a 280 lóerővel 250 km/h-ra viszi fel. Csak azt nem mondták, mi ez a hajtáslánc.
A legnagyobb tansformer-varázslata szintén aerodinamikai jellegű: 80 km/h fölött az első köténylemez hátrahúzódik, a szélek kitüremkednek, s az autó hátulja is csőszerűen meghosszabbodik 40 centivel, miközben a kerekek felülete kisimul. Az eleve jó 0,25-ös Cw-értéket így tornásszák még lejjebb ilyenkor - lenyűgöző és szinte hihetetlen 0,19-re. Állítólag megmérték, mindenesetre egymillió számítógépes óra ment rá a 300 darab virtuális modellre, mire ez az egy megszületett.
Pokoli lefotózni, mert, amint a galéria képén látható, a Mercedes-stand alsó szintje pont úgy néz ki, mint egy hangyaboly, egy-egy kép elkészítéséhez ötperceket kell guggolva várni, és aki nem kapja el ilyenkor azt a tizedmásodpercet, amikor épp nem lóg senki a képbe, ott töltheti az egész napját. Szerencsére nekem elég gyors a gépem, általában összejöttek a pillanatok.
Az IAA mellett áll a már végleges S osztály kabrióból két példány. Őrjöngő tömeg rajta, benne, alatta, mellette, még a kipfogójából is a foguk között sublert szorongató japán fejek lógnak ki. borzalmas a tömeg, de még borzalmasabban szép az autó is - tényleg remekmű, erre harminc év múlva is emlékezni fogunk.
Nem mellesleg - az S kabriók történetében először most van AMG-variáns is: a csúcskivitel 5,5 literes, dupla turbós motorja 585 lóerőt tud, a max. nyomatéka 900 Nm, 3,9 alatt van százon és összkerékhajtásos. Aha, akkor tényleg tud valamit.
Eggyel odébb, szintén nem lankadó látogatóérdeklődés mellett ott az autó, amihez mi magyarok már csak az elérhetősége miatt is talán jobban kötődünk: az új C kupé. A műszerfala akár a sima C osztályé, de lapított tetejével, pökhendi mód felhúzott farával külön egyéniség, méghozzá marha jól is néz ki - a Mercedes erősen a BMW tökein táncol mostanában.
Lesz ebből is AMG, a C63 Coupé 510 lóerős, V8-as, biturbós és mindenféléje elektronikusan vezérelt, az Airmatic rugózása - plusz-mínusz 15 milliméter -, a lengéscsillapítása, a sperrdiffije is például.
Ennyi újdonság, és még mindig nem fogyott ki a hideg sváb szél a vitorlákból: a kiállítás egy kissé félreesőbb zugában ott állt a GLC kupé prototípusa is. Nyitogatni nem lehetett, kordon is volt körülötte, de legalább a képeken megnézheti. Tartsanak velünk, rövidesen jön a Suzuki sajtótájékoztató, ott is akad egy s más, ami érdekes. Egy biztosan.