Igen, ebben látom az ötletet, sőt, tetten értem, amikor odébb parkoltak vele. Ez már majdnem igazi autó, méghozzá nem is akármilyen. Persze, konnektoros hibridnek hirdetik, ezért csak a villanymotor halk zümmögése hátán osont tova néhány centimétert, így aztán az is lehet, hogy egy Volga-ablaktörlőmotort akasztottak a jobb hátsó kerék fölé, amely egy Tesla-lemezjátszó dörzshajtásán keresztül mozgatja a nagy testet, de legalább a kormány működött.

A Mercedes annyira úgy gondolja, hogy a most Frankfurtra szánt tanulmányautója magáért beszél, hogy arra sem vette magának a fáradságot, hogy valami nevet, vagy legalább egy kódszámot kitaláljon neki, Dieter Zetsche, a betyárbajszos cégvezető csak "Concept IAA"-ként emlegette a beszédében - igaz, az IAA most itt nem (okvetlenül) a frankfurti show-t jelzi, hanem a Mercedes belső nevet: Intelligent Aerodynamic Automobile.
Pedig amellett, hogy döbbenetesen néz ki - a hátsó osztott szélvédő tiszta korai Corvette Sting Ray - van egy-két trükkje is. Például a jobb légellenállás érdekében nincs tükre, csak kamerái, s hibrid hajtáslánca a 280 lóerővel 250 km/h-ra viszi fel. Csak azt nem mondták, mi ez a hajtáslánc.
A legnagyobb tansformer-varázslata szintén aerodinamikai jellegű: 80 km/h fölött az első köténylemez hátrahúzódik, a szélek kitüremkednek, s az autó hátulja is csőszerűen meghosszabbodik 40 centivel, miközben a kerekek felülete kisimul. Az eleve jó 0,25-ös Cw-értéket így tornásszák még lejjebb ilyenkor - lenyűgöző és szinte hihetetlen 0,19-re. Állítólag megmérték, mindenesetre egymillió számítógépes óra ment rá a 300 darab virtuális modellre, mire ez az egy megszületett.
Pokoli lefotózni, mert, amint a galéria képén látható, a Mercedes-stand alsó szintje pont úgy néz ki, mint egy hangyaboly, egy-egy kép elkészítéséhez ötperceket kell guggolva várni, és aki nem kapja el ilyenkor azt a tizedmásodpercet, amikor épp nem lóg senki a képbe, ott töltheti az egész napját. Szerencsére nekem elég gyors a gépem, általában összejöttek a pillanatok.
Az IAA mellett áll a már végleges S osztály kabrióból két példány. Őrjöngő tömeg rajta, benne, alatta, mellette, még a kipfogójából is a foguk között sublert szorongató japán fejek lógnak ki. borzalmas a tömeg, de még borzalmasabban szép az autó is - tényleg remekmű, erre harminc év múlva is emlékezni fogunk.
Nem mellesleg - az S kabriók történetében először most van AMG-variáns is: a csúcskivitel 5,5 literes, dupla turbós motorja 585 lóerőt tud, a max. nyomatéka 900 Nm, 3,9 alatt van százon és összkerékhajtásos. Aha, akkor tényleg tud valamit.
Eggyel odébb, szintén nem lankadó látogatóérdeklődés mellett ott az autó, amihez mi magyarok már csak az elérhetősége miatt is talán jobban kötődünk: az új C kupé. A műszerfala akár a sima C osztályé, de lapított tetejével, pökhendi mód felhúzott farával külön egyéniség, méghozzá marha jól is néz ki - a Mercedes erősen a BMW tökein táncol mostanában.
Lesz ebből is AMG, a C63 Coupé 510 lóerős, V8-as, biturbós és mindenféléje elektronikusan vezérelt, az Airmatic rugózása - plusz-mínusz 15 milliméter -, a lengéscsillapítása, a sperrdiffije is például.
Ennyi újdonság, és még mindig nem fogyott ki a hideg sváb szél a vitorlákból: a kiállítás egy kissé félreesőbb zugában ott állt a GLC kupé prototípusa is. Nyitogatni nem lehetett, kordon is volt körülötte, de legalább a képeken megnézheti. Tartsanak velünk, rövidesen jön a Suzuki sajtótájékoztató, ott is akad egy s más, ami érdekes. Egy biztosan.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
