Ahogy az A4 sorozat többi tagjából, az Audi S4-ből is elkészült a következő generáció, és bár nagyon hasonlít az elődjére, a konfekció-formák alatt szinte minden megváltozott.
A motor például csak a nevét tartotta meg, ezt is 3.0 TFSI-nek hívják, de mechanikus kompresszor helyett turbófeltöltéssel készül, a teljesítménye 354 lóerőre nőtt, a csúcsnyomatéka pedig 500 Nm. A motor ereje nyolcfokozatú Tiptronic automata váltón és a Quattro hajtáson át jut el a gumiabroncsokig. A hajtás alaphelyzetben a nyomaték 60%-át juttatja a hátsó kerekekre.
Bár az S4 nem könnyű, a szedán 1,63, a kombi pedig 1,675 tonnát nyom, érzékelhetően jobban gyorsul, mint az elődje: a százas tempót 4,7 másodperc alatt éri el. A végsebességet az elektronika korlátozza 250 km/h-ra, és egyelőre nem tudunk róla, hogy lenne gyári megoldás a növelésére, bár nem csodálkoznánk, ha később egy extraként rendelhető csomaggal ez a lehetőség is megérkezne. Bár a leendő vásárlóknak talán kevésbé fontos a fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás, mint a teljesítmény, az új S4 gyári adatai ezen a téren sem hangzanak rosszul: 7,4 liter benzin 100 kilométerre és 170 g/km, bár ezeket azértékeket nyilván nem lesz könnyű a valóságban reprodukálni.
Az S4 persze nem csak motorteljesítményében tér el a lassabb kivitelektől. Kapott egy visszafogott optikai tuningcsomagot is, 18 vagy 19 hüvelykes felnikkel és új lökhárítókkal, a futómű áthangolásával pedig a hasmagasság is csökkent 2,3 centit. Minderre nyilván szükség van a nagy sebességű stabilitás miatt, de az is látszik, hogy az Audi tervezői nem vitték túlzásba a sportos stíluselemeket – nyilván teret kellett hagyni a majdani RS4-esnek.
Bár lényegében együtt mutatkozott be az új A4-essel Frankfurtban, az S4 csak később lesz kapható, várhatóan a jövő év első felében indul az európai forgalmazás.