A Mitsubishi Evo halottabb nem is lehetne
Az információ nem is származhatna hivatalosabb forrásból: maga Osamu Masuko, a Mitsubishi Motors elnök-vezérigazgatója jelentette ki, hogy nem lesz több, a Lancer Evolution-höz hasonló modelljük.
A döntést azzal indokolta a Mitsubishi vezére, hogy cége megváltoztatta a stratégiáját. Most a konnektoros hibrid hajtásláncok, és a szabadidő-autók fejlesztésére irányítja a cég minden erőforrását, és úgy gondolják, az Evo sorozat folytatása nem illeszkedne jól a tervezett kínálatba. Így már biztos, hogy a nemrég bemutatott, 1600 darabos Evo X Final Edition lesz a legutolsó a sorozatban, amely az 1992-es Lancer Evolution-nel, az akkori gyári A csoportos raliautók 5000 darabos homologizációs sorozatával indult, és talán nem túlzás azt állítani, hogy a gyártó legismertebb modelljévé nőtte ki magát az azóta eltelt bő két évtizedben.
Nehéz lenne megmondani, hogy mennyire okos döntés megszabadulni a kínálat legmarkánsabb modelljétől. Végülis egy ilyen erős, nagy tempóra tervezett autó kifejlesztése igen drága, és nem is veszik meg annyian, hogy nyereséget hozzon. Ráadásul magának a Lancer sorozatnak a jövője is bizonytalan, hisz a típus egyszerűbb változatai nem különösebben népszerűek, és a Mitsubishi az elmúlt években a szabadidő-autókban találta meg a számítását. Így valószínű, hogy hamarosan jó alapautója sem lenne a japán gyártónak a következő Evo kifejlesztésére. Ugyanakkor ez volt a legismertebb Mitsubishi, az elvesztésével a márka egy darabja is elvész, és ezt nyilván a gyáriak is tudják.
Bár a Mitsubishi Európában szabad szemmel alig látható piaci szereplő, az ázsiai piacnak köszönhetően az elmúlt években nyereséggel működött, kifizette az adósságai nagy részét, és úgy néz ki, komolyabb kínálat-megújítás előtt áll, az új kínálatban pedig a szabadidő-autók kapják a főszerepet.