Életveszélyes a harmadik üléssor?
A német autóklub a Fiat 500L Living típussal próbálta ki egy törésteszten, hogy mekkora veszély leselkedik a leghátsó utasokra, ha az autóba hátulról szaladnak bele 60 km/h-s sebességgel.
Manapság egyre több, viszonylag kicsi és olcsó hétüléses modell kapható – talán ezért döntött úgy az ADAC, hogy megvizsgálja a harmadik üléssor védettségét. Az ötlet adja magát, hisz ezekben a típusokban a leghátsó ülések csupán arasznyira helyezkednek el az autó végétől. Ahogy sejthető, a teszt során a hátsó ülések fejtámlái áttörték a hátsó ablakot – a mérések szerint ha egy magasabb autóval ütközött volna a jármű, az a leghátsó utasok számára végzetes következményekkel járt volna. Ráadásul mivel a hátsó ülések a futómű fölé kerülnek, magasabban vannak mint az első két üléssor, így a feltőtt utasok a tetőbe is bevernék a fejüket.
Ilyen rövid hétülésese persze nem csak a Fiatnak van, az ADAC szerint a Renault, a Peugeot és az Opel hasonló modelljei is hasonló veszélyeket rejtegetnek. Az efféle típusok persze az áruk miatt népszerűek: egy nagyobb és biztonságosabb autó autó másfél-kétszer annyiba kerül, de a klub szakértői szerint ezek már a veszélyes szükségmegoldás kategóriájába tartoznak.