Megjött a terep-Bogár
A Volkswagen új Bogara már a második generációnál tart, és bár csupán három éve volt a modellváltás, az eladások már tavaly csökkenni kezdtek. Kell valami, ami ismét felkeltheti a közönség érdeklődését, és úgy tűnik, a VW-nél úgy gondolják, Dune változat lehet az.
A név utalás, azokra a Bogár alapú homokfutókra – angolul dune buggy – amelyek divatot teremtettek az 1960-as és 70-es években. Az új Beetle változat persze nemigen emlékeztet ezekre, inkább a terepjárós stílusú, körbeműanyagozott divatautók receptjét követi, de elég karakteres hozzá, hogy keresett divattárggyá tegyék Észak-Amerikában. A legnagyobb eltérés a többi Beetle változathoz képest a fényezetlen fekete sárvédőívek és ködlámpa-fészkek, valamint az ezüstszínű küszöbdekoráció és kartervédő-utánzat. A nagy alufelnikkel kombinálva ennyi elég, hogy feltűnőbbé tegye az autót. Ezen kívül hátul szép nagy légterelőt kapott a típus, amely utalásnak ugyan zavaros, hisz inkább a korai Porsche 911 Turbókra emlékeztet, de kétségkívül segít megragadni a lehetséges Beetle-vásárlók figyelmét.
A stílusjegyekkel viszonylag szorosan követték a 2014 elején Detroitban bemutatott, azonos nevű tanulmányautót, a különbség, hogy a szériamodellből készül nyitott, vászontetős kivitel is. Az autót egyféle motorral kínálják, legalábbis az amerikai változatot, az 1,8 literes TSI motor 170 lóerős változatával, amelyhez hatfokozatú automata váltó jár. A Beetle Dune-t valamikor a jövő év elején kezdik forgalmazni Észak-Amerikában, azt azonban még nem tudni, hogy Európába eljut-e ez a változat, és ha igen, lesznek-e hozzá az itteni igényeknek jobban megfelelő motorok.