Meglepetés: Európa gyengébb Fiat sportkocsit kap
Úgy tűnik, Európában más taktikát követ a Fiat, mint Észak-Amerikában. Odaát 160 lóerős motorral kínálják majd, viszont lesz automata váltós kivitel is. Nálunk gyengébb lesz az alapkivitel, és csak kézi váltóval létezik majd a típus.
Komoly meglepetés, hogy a Japánban, a Mazdánál készülő Fiat 124 Spider Európában csupán 140 lóerős lesz – a motor ugyanaz az 1,4 literes turbós négyhengeres, amit az amerikai kivitelben – és egyelőre kielégítő magyarázatot sem adtak az eltérésre. Többféle magyarázat létezhet, az egyik ilyen, hogy így tudták csak teljesíteni az európai szén-dioxid-kibocsátási határértéket, de a gyáriak elejtettek egy információ-morzsát, ami alapján mi másra gyanakszunk. A hivatalos közlemény szerint később lesz Abarth változat, ami arra utal, hogy a Fiat megpróbál lehúzni még egy bőrt a típusról: aki erősebb turbómotort szeretne, az kénytelen lesz plusz pénzt fizetni a lóerőkért.
Nem mintha 140 lóerővel nem lehetne élvezhető a 124 Spider – nyilván az lesz, hisz a Mazda MX-5 gyengébb, 1,5 literes, 130 lóerős változata is jó partner egy élvezetes autózáshoz – de akinek ez nem elég, az kénytelen lesz sportcsomagot rendelni az Abarthtól. Az 1,4 literes motorban egyébként van tartalék bőven, a legerősebb gyári változat 205 lóerős, de tuningműhelyek az 500-ashoz kínálnak 230-240 lovas kiviteleket is. Valószínűbb azonban, hogy az Abarth ennél visszafogottabb változatot kínál majd, talán a 170-190 lóerős teljesítménysávban.