Nem kell többé benzinmotor?
A Geely, a kínai autóipar egyik legerősebb szereplője – egyebek közt a Volvo tulajdonosa is – most első hallásra elég meglepő bejelentést tett. A Blue Geely kezdeményezés célja, hogy 2020-ra eltűnjenek a kínálatból a hagyományos, csak belsőégésű motorral hajtott modellek.
Persze ezt sem úgy kell elképzelni, hogy csak tisztán elektromos járműveket forgalmaznak majd. A kínálat nagyobb részét hibrid és konnektoros hibrid autók teszik majd ki, de lesz persze néhány tisztán elektromos autót is forgalmaznak majd. A Geely célja az, hogy a konnektoros hibrid modelleket ugyanolyan áron tudják adni, mint ma a benzinmotoros modelleket. Mindezt persze nem teljesen önszántukból találták ki: a kínai pártvezetés ugyanis arra adott utasítást, hogy az új autók átlagfogyasztását 5 liter alatt kell tartani 100 km-en, és gazdasági nyitás ide, privát szektor oda, egy ilyen határozott irányelvvel arrafelé nem tanácsos szembemenni.
A Geely ráadásul egyike a kevés magántulajdonú autógyártónak – a többség, így a FAW, a Shanghai Automotive vagy épp a Chery állami érdekeltségű – így nyilván még kényesebb helyzetben van, mint a legtöbb helyi konkurens. És itt jöhetnek jól a Geelynek a Volvo hibrid fejlesztései, amelyekhez a kínai gyártó viszonylag könnyen hozzáfér. Persze az is szerencsés körülmény, hogy Kínában működik a lítium-akkumulátorokat gyártó üzemek nagy része, de így is hatalmas beruházást igényel, hogy a ma még nagyrészt benzinmotoros modelleket tartalmazó palettát teljes egészében átállítsák környezetbarát hajtásra.
Az első, már a Blue Geely kezdeményezés keretein belül bemutatkozó modell az Emgrand EV lesz. Ez tisztán elektromos jármű lesz, amelyről egyelőre annyit tudunk, hogy 50 km/h-ra 4,3 másodperc alatt gyorsul, a maximális hatótávolsága 330 km körül lesz, és gyorstöltővel akár 30 perc alatt feltölthető az akkumulátora 80%-ig.