Forradalmi futóművet ígér a Citroën
A Citroën a hamarosan kifutó C5-ösben alkalmazza utoljára a hidropneumatikus rugózást, amely évtizedeken át volt a márka specialitása. Linda Jackson, a Citroën igazgatója azonban azt mondja, egy igazán forradalmi futómű-megoldás lép a helyébe, amely hasonló komfortot nyújt majd, kellemetlen karosszéria-dőlés nélkül.
„A kényelem a márka legfontosabb értékei közé tartozik, amelyet mindenképp meg szeretnénk tartani, de a hidropneumatikus rugózásnál korszerűbb és célszerűbb módszerrel.” - mondta Jackson. A részletekbe nem ment bele, csak annyit mondott még, hogy egy beszállítóval már évek óta dolgoznak a megoldáson. Találgatások persze vannak, egyes feltételezések szerint valamiféle változtatható karakterű lengéscsillapító-rendszert fejlesztenek, amelyhez nem kell olyan speciális alkatrészeket fejleszteni, mint a Citroën eddigi hidrós futóművéhez.
Jackson emellett azt is mondta, hogy a megoldás kifejezetten a Citroën specialitása lesz – ez pedig azt jelentené, hogy még a cégen belül, még a Citroënből kivált DS sem alkalmazhatja. Sajnos azt nem tudni, hogy a rendszer mikorra lesz készen, de valószínű, hogy már a C5 utódjában alkalmazni fogják, ami nem feltétlenül lesz hasonló szedán-kombi páros, mint a hamarosan kifutó generáció, de egy-két éven belül jelentkezniük kell vele, ha nem akarnak vásárlókat veszíteni.