Ahogy sokan sejtették is, Pierre Veyron után a második Bugatti a Volkswagen-korszakban a másik háború előtti Bugatti-ászról, Louis Chironról kapja a nevét, ez most már hivatalos. Ahogy az is, hogy jövő tavasszal le is leplezik az autót.
A Bugatti elnöke, Wolfgang Dürheimer azt mondja, a Chiron lényegesen jobb lesz, mint az elődje. Ugyanakkor úgy tudjuk, műszakilag nagyon közel áll majd egymáshoz a két autó: megtartják a nyolcliteres, W16-os, négy turbófeltöltős motort, igaz, az új változat várható teljesítménye legalább 1500 lóerő lesz. Az ugyan minimum kérdéses, hogy esztétikailag lesz-e olyan összeszedett a Chiron, mint a Veyron volt, viszont a korábbi Vision Gran Tourismo és a kémfotók alapján az az érzésünk, hogy aerodinamikai szempontból sokkal kedvezőbb lesz az új forma. Úgy tűnik, a Vision Gran Tourismo alapformáját megtartják, csak a túlzó részletek tűnnek el – így a végeredmény valamivel elegánsabb lehet.
A Veyron számára épp a hibátlan art-deco stílus jelentette az egyik komoly korlátot, hisz az autó oldalnézete tökéletes szárnyprofilt adott ki, így még a nagy hátsó légterelő és diffúzor ellenére is nagyon nehéz volt elérni a megfelelő stabilitást nagy tempónál. Az új modellnél azonban szükség is lesz a jobb formára, hisz a végsebessége állítólag már 450 km/h körül lesz, de vannak források, melyek 500 km/h fölé írják.
A névadás egyébként logikus, hisz Louis Chiron kora egyik leggyorsabb autóversenyzője volt, és győzelmei egy jelentős részét Bugatti versenygépekkel aratta az 1920-as és 30-as évek fordulóján. Chiron egyébként a háború után is aktív maradt: máig ő a legidősebb pilóta, aki Formula 1-es futamon rajthoz állt, 1958-ban Monacóban, 58 évesen. Három évvel korábban pedig még pontot tudott szerezni ugyanitt, egy Lancia D50-essel hatodik helyen futott célba.
A Bugatti Chiron olyannyira nincs messze a megvalósulástól, hogy a gyáriak már a premier időpontját is nyilvánosságra hozták: 2016 tavaszán, a Genfi Autószalonon leplezik le a VW csoport új über-sportkocsiját.