Az indiai Tata rendesen befürdött a világ legolcsóbb autójával, a Nanóval. Hamar kiderült, hogy a szuperolcsó jármű egy hasonló áron kínált használt autóhoz képest túlzottan egyszerű, és végül leginkább a drágább változatokat keresték a vásárlók.
A gyártó láthatóan megértette a piac üzenetét: a vadonatúj Tata Zica láthatóan az olyan kisautók közvetlen vetélytársának készül, amilyen a Suzuki Celerio és a Hyundai i10, amelyek iránt Indiában viszonylag komoly a kereslet. A név a gyáriak szerint a zippy car, azaz fürge autó kifejezés rövidítéséből született – elég gyenge szóvicc, de lehet, hogy Indiában jobban cseng, mint a korábbi hírekben szereplő Kite típusjelzés, ami papírsárkányt jelent. Egyelőre csak a képeket hozták nyilvánosságra, de úgy hallani, hogy a Zica kétféle háromhengeres motort kap majd, egy 1,2 literes benzinest és egy 1,05 literes turbódízelt. Mindkettő kézi, vagy robotizált mechanikus automata váltót kap majd.
A Tata Zica ismét egy olyan típus, amelynek – például a Nanóval ellentétben – lehet esélye az exportpiacokon is, ha megfelelő áron érkezik. Az azonban kérdéses, hogy az indiai cég végül elszánja-e magát egy efféle kockázatos és költséges lépésre. A Zica mellett még egy típuscsaládot, a nagyjából Dacia Logan/Sandero méretű Zest-Bolt párost kínálhatnák, és leginkább Európában, illetve Kínában lenne esélyük labdába rúgni velük.