Ahogy arról már korábban is beszámoltunk, Sébastien Loebék fegyvere erősebb motort kapott. A plusz tíz lóerő talán nem is számít nagy különbségnek, a 800 nm-es csúcsnyomaték viszont 7800 helyett már 5000-es fordulattól rendelkezésre áll.
Az újra Red Bull színekben pompázó, továbbra is hátsókerék-hajtású 2008 DKR nem csak a megváltozott motorkarakter miatt számíthat nagyobb sikerre. Az átdolgozott karosszéria 167 mm-rel szélesebb, 118 mm-rel alacsonyabb és 185 mm-rel hosszabb lett. A változásokra azért volt szükség, hogy javítsanak az autó légellenállásán és a súlyelosztásán. A megnövekedett méretek többletsúllyal is járnak, amit az új, 17 colos, ezúttal magnézium ötvözet felnikkel kompenzáltak a tervezők. A Michelin abroncsai is könnyebbek lettek.
Sébastien Loeb, Stéphane Peterhansel, Cyril Despres, és Carlos Sainz versenykörülmények között január 2-án Buenos Aires-ben kezdődő Dakar Ralin próbálhatja ki először az új versenygépet. A versenyzőkre 14 nap alatt 10 ezer kilométer megtétele vár, ahol a franciáknál tavaly jobban szereplő gyári Mini és Toyota autói lesznek a legnagyobb ellenfelek.