Úgy tűnhet, hogy hetente mutatnak be egy-egy új Mercedest, pedig csak az új, logikusnak mondott névhasználatra térnek át, amilyen gyorsan csak lehet. A németek legkisebb roadstere eddig az SLK nevet viselte, mostantól SLC-forgalmazzák majd. A névváltás alkalmából néhány részletet is megváltoztattak.
A módosítások nem igazán mutatnak túl egy szokványos modellfrissítés keretein. Kicserélték az első és a hátsó lökhárítót, és aktualizálták a motorválasztékot. Összesen ötféle változat készül, az SLC 180-asba 1,6 literes, 156 lóerős turbómotor kerül, az SLC 200 és 300 modellekbe kétliteres turbómotort építenek 184 illetve 245 lóerővel, az SLC 250d-ben 2,1 litres 204 lóerős dízelmotor dolgozik majd, az AMG típusjelzésű csúcsmodell pedig háromliteres V6-os turbómotort kap 367 lóerővel és 520 Nm csúcsnyomatékkal. Ez utóbbi 53 lóerővel gyengébb, mint a korábbi csúcsváltozat, az SLK 55 AMG, de a maximális nyomatékban csupán 20 Nm az eltérés, és a hathengeres alacsonyabb fordulattól adja le. Így lehetséges, hogy a gyorsulás 100 km/h-ra ugyanúgy 4,6 másodperc alatt megy az új SLC 43 AMG-nek, mint a korábbi AMG modellnek.
A teljes egészében lecserélt motorpaletta mellett természetesen aktualizálták az autó fedélzeti rendszereit – például újabb Comand fedélzeti számítógép került bele, nagyobb felbontású, 7 hüvelykes képernyővel. Emellett már itt is alkalmazzák az aktív fékasszisztenst, amely szükség esetén a sofőr beavatkozása nélkül is fékez, ha elkerülhetetlennek ítéli a balesetet. Az autó alapjaiban azonban nem változott sokat – amiről mégis fel lehet ismerni, az a fényszórók új belső szerkezete és a nagyobb, bár nem feltétlenül szerencsésebb formájú első légbeömlők a lökhárítók alján.
A Mercedes SLC bevezetését Európában március folyamán kezdik meg, ennek megfelelően egyelőre a régi-új modell árát sem közölték.