Bejelentették, amit néhány napja még csak sejthettünk: a Jaguar ismét gyári versenycsapatot indít, igaz, ezúttal villanymotoros autókkal. A következő, 2016 őszén kezdődő Formula E szezonban már a Jaguar is rajthoz áll.
A Formula E-ben már eddig is több ismert név látott fantáziát az autóiparból: jelenleg az Audi, a DS, a Mahindra, a Renault és a Venturi indít saját csapatot az autógyártók közül. A Jaguar ebben a mezőnyben próbál szerencsét. Nem is teljesen esélytelenül, hisz a Williams Advanced Engineering lesz a partnerük. A Formula 1-es csapatnak ez az a melléküzemága, ahol néhány éve elektromos hajtásláncok fejlesztésére specializálódtak, miután KERS-rendszerek kapcsán a Williams mérnökei belemélyedtek a témába. Korábban a Porsche és az Audi is használta a Williams elektormos hajtását Le Mans-i versneyautóiban a hibrid rendszer részeként, és ez a cég fejlesztette és gyártja a Formula E számára a szabvány akkumulátorokat is.
A versenysorozatban szereplő autók az első szezonban még teljesen egyformák voltak, de a jelenleg futó második szezonban már mindenki maga fejleszti a hajtásláncot a szabvány Spark-Renault karosszériába – persze a szabályok jelentette korlátokon belül – így a Jaguar és a Williams előtt is komoly munka áll, mielőtt 2016 őszén újra rajthoz állhatnak.
A Jaguar számára ez persze csak az első bizonytalan lépés, amely reményeik szerint segít megalapozni a későbbi utcai Jaguar villanyautók sikerét. Már le is foglalták az EV-Type típusjelzést, amelyet az első ilyen típus viselhet, bár a fejlesztés még a kezdeti stádiumnál tart, így valószínű, hogy csak az évtized vége felé készülhet el az első, gyártásra alkalmas elektromos modelljük.