Beárazta az új NSX-et a Honda, pontosabban a japán gyártó luxusdivíziója, az Acura. Az Egyesült Államokban 156 ezer dollár, azaz mintegy negyvenötmillió forint lesz az indulóár, erre pedig további 1800 dollárnyi költség jön még rá, mire forgalomba kerül az autó.
A régi NSX korának ikonikus modellje volt, mára legendává vált. Érthető módon az utód érkezését nagy figyelem kíséri, idén januárban pedig végre meg is mutatták a sorozatgyártás-közeli változatot. Hamarosan részletesen kiderült az is, mit tud az új NSX: ikerturbós V6-osát három villanymotorral toldották meg, így összesen 582 lóerőt csikartak ki a hibrid hajtásláncból. A váltó duplakuplungos, kilencgangos. Ezzel a konfigurációval alig több mint három másodpercre van szüksége a 0-100 km/h-s sprinthez, míg a vége 307 km/h körül van.
A pozitív hírek mellett a nyár végén azért kellemetlenebb információk is napvilágot láttak. Méghozzá arról szóltak a hírek, hogy csak 2016 őszén érkezhet meg az új NSX, elszámolták magukat ugyanis a fejlesztéssel a japánok. Ez azt jelenti, hogy a koncepció 2012-es detroiti bemutatójától számítva négy évig faragják a sportautót, mire ténylegesen elkészül.
A 001-es végződésű alvázszámmal ellátott, legelső példányt januárban már elárverezik, de rendeléseket csak február 25-től vesznek fel. Akkortól él majd az internetes konfigurátor is, amellyel személyre lehet szabni a megvásárolandó NSX-et. Nyolc különböző színből és négy belsőből lehet választani, emellett három felni közül bökhetnek rá egyre a vevők. Lehet kérni kerámia fékeket, szénszálas tetőt és a belteret érintő sportcsomagot is. Ha minden elérhető pluszt igényelni akarunk, még mélyebben a zsebünkbe kell nyúlnunk: 205 700 dollár, azaz közel hatvanmillió forint jelenti a móka tetejét.
Azt, hogy elődjéhez hasonlóan kultautóvá válhat-e az új NSX, majd az idő eldönti. Annyi azonban biztos, hogy a Hondánál mindent beleadtak a fejlesztésbe, és a rendelkezésre álló idő rövidségére sem panaszkodhatnak majd.
Addig is, nézzék meg újra, hogyan állított emléket az NSX-hez szorosan kötődő Ayrton Sennának Michelisz Norbert és a Totalcar: